Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Disken som försvann

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2014-01-31 11:59

På min PPC G5 finns två hårddiskar. En är på 240 GB och den andra på 160 GB
I samband med att jag installerade Leopard 10.5.6 på 240GBdisk så hängde sig datorn under installation. Omstart och ny installation. I samband med detta försvann Extradisk160
Jag hittar den med skivkontroll via installationsskivan, men det har blivit fel på den och skivkontroll kan inte reparera den.
Skivkontroll säger
Ogilitig katalogposttyp
Enhetskontrollen misslyckades

Vad göra?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-01-31 12:43

Har du något på den som är viktigt? Annars är det väl bara att partitionera och formatera om.

  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2014-01-31 14:26

Tack för svar. Kan berätta att jag försökte med Diskwarrior, men det programmet hittade inte den försvunna disken.
Ja, det är väl bara att bita i det sura äpplet.

Hur färsk säkerhetskopia har du på disken? Om du inte har säkerhetskopia så börja genast med det på all din data innan du förlorar mer saker.

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2014-02-01 10:48

Är det inte redan konstaterat att torins gamla hårddiskar är slut, trasiga, redo att kasseras. Detta är inte precis första tråden om dom. Filer som inte går att läsa, filer med konstiga tecken i namnet och hängningar vid läsningar/skrivningar till dom.

Det är oftast dyrt och besvärligt att köpa gammalt billigt skräp, det finns en anledning till att någon inte vill ha kvar det och säljer det.

1
Bevaka tråden