Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Testa ditt engelska ordförråd

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2014-01-28 16:34

Vet inte hur vetenskapligt det hela är men jag är ganska stolt över att jag landade på 32 600 ord...

Test your vocabulary

Jag får det till 14600 ord vilket iaf är hyffsat. Vissa av slutfrågorna går inte att få till korrekt, men så är det väl alltid :/.

Men att jag ligger över medianen är nog tack vare alla böcker jag läser på engelska, filmer jag ser utan textning o att jag inte är främmande för att snacka engelska. Nog tack vare att jag ligger över medel som jag kan syssla m översättning också

Senast redigerat 2014-01-29 09:19
  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-01-29 05:54

Fick bara 10100 ord och då talar jag engelska dagligen. Ifs har människorna jag samtalar med inte det största ordförrådet precis

Ursprungligen av onnyt:

Fick bara 10100 ord och då talar jag engelska dagligen. Ifs har människorna jag samtalar med inte det största ordförrådet precis

Säg inte att du jobbar mot Kina? Du beskriver min situation:)

Jag landade på 15.000 men vi ska komma ihåg att medianen för folk som inte har engelska som modersmål ligger på mellan 7.000-8.000 så vi ligger ganska bra till.

Skulle vara kul att se distributionen för Sverige.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-01-29 08:38

15.600
Ganska bra för en gammal gubbe som inte ens gått gymnasiet

Appropå Kina, dottern läser, säger man mandarin?, i skolan. När det skulle väljas extraspråk i 4:a gick hon mot strömmen och valde kinesiska mot det klassiska tyska, spanska eller franska.

Stolt far

Wtf, 25000 ord? Jag är för bövelen engelsman. Men så var de flesta orden på listan sådana som jag faktiskt aldrig någonsin stött på.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-01-29 09:19
Ursprungligen av pmarriott:

Wtf, 25000 ord? Jag är för bövelen engelsman. Men så var de flesta orden på listan sådana som jag faktiskt aldrig någonsin stött på.

Men 20-35 000 är ju tydligen helt OK för en engelsktalande enligt siten.

Ursprungligen av frazze:

Men 20-35 000 är ju tydligen helt OK för en engelsktalande enligt siten.

Jag jämför mig givetvis med TS.

19900. Kunde ju varit bättre, men ok då. Senast jag var en längre period i ett "riktigt" engelsktalande land (USA för min del) var 1992, och då bara en kortare period. Därefter har jag iofs läst och jobbat på engelska men sällan med infödda engelsktalande.

17600 för min del trodde jag skulle få mer men var länge sen man läste=)

Ursprungligen av pmarriott:

Wtf, 25000 ord? Jag är för bövelen engelsman. Men så var de flesta orden på listan sådana som jag faktiskt aldrig någonsin stött på.

tack för de orden

17 800 ord. Kul test!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2014-01-29 18:26

28900 ord, min ursäkt är att jag har haft engelska som hobby och dessutom bott ett tag i USA.

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-01-30 00:38
Ursprungligen av BlackSmp:

Säg inte att du jobbar mot Kina? Du beskriver min situation:)

Bor på Filippinerna så det blir mest root words he he

23 500 ord. Kändes som att det var en väldigt stor andel brittiska ord och jag har inte stenkoll på brittiska ord direkt. Men jag ser det ändå som positivt med tanke på att jag har 5 språk till som jag behärskar.

1
Bevaka tråden