Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Min MacBook exploderade!

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag satt och surfade på tjejens MacBook när den fullkomligt exploderade i trynet på mig. Glidepaden flög upp, chassit spräcktes och datorn lyfte typ en decimeter från bordet. Snacka om att jag blev rädd!

Ska bli intressant att se vad Apple säger om detta.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2014-01-19 14:24

"You were holding it wrong"

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-19 15:07

Batteriet som smällde?

  • Medlem
  • 2014-01-19 15:22

Batteriet som tackade för sig. Kan hända alla bärbara datorer.

Talade med Apple och det fick hög prio på deras support. De lovade att återställa datorn åt mig till nyskick. Datorn fungerar faktiskt fortfarande, inklusive touchpaden. Bra grejor!

Senast redigerat 2014-01-19 17:47
  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2014-01-19 17:11
Ursprungligen av primu[s]®:

Talade med Apple igår och det fick hög prio på deras support. De lovade att återställa datorn åt mig till nyskick. Datorn fungerar faktiskt fortfarande, inklusive touchpaden. Bra grejor!

Kommer inte ihåg vem som påstod att Apple´s service är dålig

Det hände med ett gammalt MacBook batteri för mig också. Batteriet var så uttjänt att det endast tjänstgjorde som 2 minuts buffert ifall jag skulle flytta burken eller sparka bort sladden. Sakta växte det och sedan började det pysa. Jag vågade aldrig lukta på gaserna även om jag var ganska nyfiken...

Ursprungligen av primu[s]®:

Talade med Apple och det fick hög prio på deras support. De lovade att återställa datorn åt mig till nyskick. Datorn fungerar faktiskt fortfarande, inklusive touchpaden. Bra grejor!

Var med om samma med en ny iBook för sjuhundra år sedan. Har nog aldrig fått så snabb service någonstans. De ville kompensera för ev person- och egendomsskador o.s.v., jag ville att de skulle laga datorn. Slutade med att den åkte i ilfart till stora servicecentret i Nederländerna, lämnades tillbaka vid min dörr tre dygn senare.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-01-20 22:48
Ursprungligen av lappen71:

Kommer inte ihåg vem som påstod att Apple´s service är dålig

Det var inte jag lappen kom nu inte och påstå det

Schysst av Apple att återställa datorn i brukbart skick dom är väl rädda om sin "goodwill" kan jag tänka mig.
Samtidigt när batteriet börjar svälla och tycka ut bottenplattan mm även touchpadden, jag har sett flera skräck exemplar av detta fenomen och folk fortsätter använda sin bärbara dator som ingenting har hänt och kör vidare med sitt originalbatteri som i många fall kör på sitt femte år även tom sjätte året, då är man ganska blåögd, småkorkad, samt småsnål om man inte fattar eller vill fatta att nått är galet ? Är det bara jag som tycker så ?

OBS!! TS och alla andra jag säger inte att det var så i detta fallet.

Nu är datorn reparerad och klar. Apple bytte även bottenplattan då gummibeläggningen började separera. Allt detta gick enligt Apple's "kundnöjdhetsgaranti". Utomordentligt skött enligt mig på en laptop vars garanti gick ut för nästan fyra år sedan.

Fotnot: Istället för att göra som den här familjen gjorde och kontakta Aftonbladet för att sedan grina över att "man blivit lurad" så KAN man ju faktiskt testa med Apple först och höra vad man kan göra åt problemet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1825...

Ursprungligen av primu[s]®:

Nu är datorn reparerad och klar. Apple bytte även bottenplattan då gummibeläggningen började separera. Allt detta gick enligt Apple's "kundnöjdhetsgaranti". Utomordentligt skött enligt mig på en laptop vars garanti gick ut för nästan fyra år sedan.

Fotnot: Istället för att göra som den här familjen gjorde och kontakta Aftonbladet för att sedan grina över att "man blivit lurad" så KAN man ju faktiskt testa med Apple först och höra vad man kan göra åt problemet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1825...

Just det. Och den storyn är felformulerad. Det var inte en dator som exploderade. Det var ett batteri som expanderade. Något som kan hända alla batterier oavsett vilket företags logga som står tryckt på det.

Ursprungligen av pmarriott:

Just det. Och den storyn är felformulerad. Det var inte en dator som exploderade. Det var ett batteri som expanderade. Något som kan hända alla batterier oavsett vilket företags logga som står tryckt på det.

Fast mitt batteri "exploderade" faktiskt. Det sa verkligen "poff" och datorn lyfte från bordet.

Ursprungligen av primu[s]®:

Fast mitt batteri "exploderade" faktiskt. Det sa verkligen "poff" och datorn lyfte från bordet.

Exakt! Ditt batteri exploderade. Inte din dator. Eller, batteriet av märket samma-som-alla-andra-använder exploderade. Det råkade sitta i en Apple-dator denna gången. Nästa gång kanske en HP eller Dell, men man ser sällan "Buhu! Min svindyra Dell exploderade bredvid min 3-månaders bebis!" i Aftonbladet.
Vilken idiot placerar förresten en påslagen dator bredvid en sovande bebis?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-01-29 13:56
Ursprungligen av pmarriott:

Vilken idiot placerar förresten en påslagen dator bredvid en sovande bebis?

Exakt jag måste hålla med man placerar ingen dator eller annat farligt i direkt närhet av en sovande bebis, hallå. En bärbar dator är väl ofta pålitlig men den innehåller ett "batteri" tänka sig, som kan leva sitt eget liv ibland som här visas.

Idioti är ett snällt uttryck då jag kan tänka mig andra.

Senast redigerat 2014-01-29 18:53
  • Medlem
  • 2014-01-29 14:58

Klassikern: På den trasiga datorn låg flera familjefotografier som nu är borta.

"Va? Håller inte datorn för evigt?!"

Ursprungligen av 8645:

Klassikern: På den trasiga datorn låg flera familjefotografier som nu är borta.

"Va? Håller inte datorn för evigt?!"

För övrigt är det säkert inget fel på hårddisken.

Ursprungligen av primu[s]®:

Nu är datorn reparerad och klar. Apple bytte även bottenplattan då gummibeläggningen började separera. Allt detta gick enligt Apple's "kundnöjdhetsgaranti". Utomordentligt skött enligt mig på en laptop vars garanti gick ut för nästan fyra år sedan.

Fotnot: Istället för att göra som den här familjen gjorde och kontakta Aftonbladet för att sedan grina över att "man blivit lurad" så KAN man ju faktiskt testa med Apple först och höra vad man kan göra åt problemet.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1825...

Nu står det faktiskt i artikeln att familjen har varit i kontakt med Apple. Men de verkar inte fått samma fina service som du fick. Det är säkert så med Apple, precis som andra företag, att det kan vara lite godtyckligt med good-will åtgärder utanför garantier.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2014-01-29 20:57
Ursprungligen av primu[s]®:

Jag satt och surfade på tjejens MacBook när den fullkomligt exploderade i trynet på mig. Glidepaden flög upp, chassit spräcktes och datorn lyfte typ en decimeter från bordet. Snacka om att jag blev rädd!

Ska bli intressant att se vad Apple säger om detta.

http://i.imgur.com/ubyPL90.jpg

http://i.imgur.com/u6zTw8U.jpg

Varför smäller Laptop-batterier...!?

Läs mer på www.howstuffworks.com

Ursprungligen av Sir N.:

Nu står det faktiskt i artikeln att familjen har varit i kontakt med Apple. Men de verkar inte fått samma fina service som du fick. Det är säkert så med Apple, precis som andra företag, att det kan vara lite godtyckligt med good-will åtgärder utanför garantier.

Ja, dra på trissor! Det gjorde det.

1
Bevaka tråden