Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte återskapa från Time Machine

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

PANIK! Macen hängde sig så jag var tvungen att starta om via knappen bak på minin. Nu kommer jag inte vidare från OS X vertygsprogram. Återskapa från TM kopia går inte. Då står det bara och "letar efter skivor" varpå inget händer. Installera om OS X går inte heller då säger den "den här skivan är låst"
I skivverktyg har jag kontrollerat och reparerat alla diskar.

Startar jag datorn utan den externa hårddisken inkopplad får jag bara fram vit skärm med en blinkande mapp med frågetecken inuti.

Jag har Mac Mini
Mavericks 10.9.1
Lacie extern hårddisk

* Rubrik förtydligad: http://www.99mac.se/forum/regler#p3 *

Vill du återskapa från Time Machine så måste du först ha ett fungerande system.
Kör skivkontroll och om det inte går att reparera disken får du installera om OS X.
Går det att laga disken borde det vara enkelt att hämta tillbaka det du vill från Time Machine.
Eftersom du inte berättar vilken OS X version du så kan jag inte svara på om du har installationsskivor, USB-minne eller installerar via nätet.

Ursprungligen av hummel:

Vill du återskapa från Time Machine så måste du först ha ett fungerande system.
Kör skivkontroll och om det inte går att reparera disken får du installera om OS X.
Går det att laga disken borde det vara enkelt att hämta tillbaka det du vill från Time Machine.
Eftersom du inte berättar vilken OS X version du så kan jag inte svara på om du har installationsskivor, USB-minne eller installerar via nätet.

TS skriver 10.9.1 i sitt inlägg.

Ursprungligen av pmarriott:

TS skriver 10.9.1 i sitt inlägg.

Då är det via recovery partition/internet som gäller för återställning.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-01-12 12:26

USBsticka funkar ju också bra/bättre. Snabbare oftast...

Ursprungligen av kenjon:

USBsticka funkar ju också bra/bättre. Snabbare oftast...

Helt riktigt men troligtvis fick inte TS någon minnepinne med systemet.

Det var ett hårddiskras

1
Bevaka tråden