Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Netgear Router

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Eftersom Time Capsule gav en sån svajig wi-fi anslutning beslutade jag att köpa en Netgear R6300v2 Router. Och jösses vilken fart det blev på det hela för att inte prata om hur stabilt det blev. Men det har dykt upp några frågor då de 2 skiljer sig åt. Med TC hade jag bara ett trådlöst nätverk och om jag kommer ihåg rätt fick man välja om man ville köra 2,4 eller 5 nätet. På netgear har man 2 nätverk 2,4 och 5. Har ju en del olika apparater ps3,Apple TV,ipads,iphones,macbook, med mera vilket nät passar bäst till respektive apparat? eller sköter det sig själv på något sätt? Med tc kunde jag logga in i router inställningarna medan jag körde en vpn anslutning, med netgear går det inte. Som ni hör skulle jag behöva någon vänlig själ som hjälpte mig med en walktrough av Netgear routern vad ska man ställa in själv och vad ska man låta vara./Tack!

Ursprungligen av Mac Jonson:

Eftersom Time Capsule gav en sån svajig wi-fi anslutning beslutade jag att köpa en Netgear R6300v2 Router. Och jösses vilken fart det blev på det hela för att inte prata om hur stabilt det blev. Men det har dykt upp några frågor då de 2 skiljer sig åt. Med TC hade jag bara ett trådlöst nätverk och om jag kommer ihåg rätt fick man välja om man ville köra 2,4 eller 5 nätet. På netgear har man 2 nätverk 2,4 och 5. Har ju en del olika apparater ps3,Apple TV,ipads,iphones,macbook, med mera vilket nät passar bäst till respektive apparat? eller sköter det sig själv på något sätt? Med tc kunde jag logga in i router inställningarna medan jag körde en vpn anslutning, med netgear går det inte. Som ni hör skulle jag behöva någon vänlig själ som hjälpte mig med en walktrough av Netgear routern vad ska man ställa in själv och vad ska man låta vara./Tack!

Jag kan inte hjälpa dig med en walkthrough däremot kan jag meddela att TC också har två nätverk för 2,4 samt 5GHz. Därav att man måste döpa dem olika. Apple TV, iPad från gen. 2, MacBook Pro av nyare årsmodell använder alla 5GHz om man vill det. Du har ju extrema fartskillnader mellan 2,4 och 5GHz samt ett mycket stabilare nät då det inte är så många 5GHz nät ute och de som finns räcker inte så långt.

VPN sätter du upp som en egen tjänst hos Netgear och DLink. Ska finnas om du söker i användargränssnittet eller gooooooooooglar.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-01-12 10:37

Jag har 25-30 Mbps i 2,4, men 90 Mbps i 5 GHz, AirportEtreme till Macmini.

1
Bevaka tråden