Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Plötslig svart skärm på iMac 27? Testa detta!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en iMac 27 från 2012. Har bytt grafikkortet men trots detta så fick jag utan förvarning en svart skärm trots datorn var påslagen.
Testa detta: Öppna Inställningar- Strömsparare- bocka av "Tillåt att datorn sätts i vila med strömbrytaren
Detta har hjälpt mig hoppas det hjälper dig //Yvonne

  • Medlem
  • Malmö
  • 2014-01-02 21:39

Va?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-01-02 22:20
Ursprungligen av Novyar:

Jag har en iMac 27 från 2012. Har bytt grafikkortet men trots detta så fick jag utan förvarning en svart skärm trots datorn var påslagen.
Testa detta: Öppna Inställningar- Strömsparare- bocka av "Tillåt att datorn sätts i vila med strömbrytaren
Detta har hjälpt mig hoppas det hjälper dig //Yvonne

Jag kan tänka mig att detta hjälper om man har ett fysiskt glapp i strömbrytaren på baksidan, eller av någon annan anledning brukar komma åt den i misstag. Men annars?

Om du tidigare har fått grafikkortet utbytt på garanti för att skärmen plötsligt slocknat men det visar sig att datorn helt enkelt gått i vila på grund av något glapp i strömbrytaren så är det ganska komiskt. Det borde en apple-tekniker ha kunnat se i systemloggen till exempel. Och då kunnat göra en betydligt enklare och billigare reparation.

1
Bevaka tråden