Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spam ifrån MacTorget?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Så här skriver man på Macworlds hemsida:

Så var det dags igen. "Fredrik" på spamtorget har skickat ut SPAM till mig och lyckats med detta trots att jag aldrig har annonserat på hans annonstorg och därmed inte uppgett min epostadress. Jag avstår medvetet från att göra detta då jag vet att många som annonserar där råkar ut för dylikt junk.

Detta har hänt förut och då var många irriterade på spamtorget för att man trodde att mail-adresserna hade kommit i deras händer på grund av tvivelaktiga metoder. Hur har det gått till denna gången?

Det vore intressant att höra om även 99mac-medlemmar är drabbade. Fredrik avslutar dessutom sitt SPAM med följande citat:

Macworld, Macbörsen och 99mac har alla hamnat i bakvattnet - och där kommer dom att förbli.

:rolleyes:

Jodå, jag fick ett skräpmail till min skräpadress för några dar sen. det var inte den jag har reggad här på 99mac, så han har iallafall inte lyckats skörda adresserna härifrån. Det lyckades han väl med inför ett tidigare utskick?

"Fredrik" har en extremt arrogant attityd, både i sin policy för Mactorget och i sina gästspel här på 99mac. Ju mindre vi ser av honom här, desto bättre.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-10-03 19:03

Konspirationsteoretikern i mig börjar undra om en del av annonserna på spamtorget i sjäva verket är mailadressdammsugare? Jag har nämligen nyss fått spamtorgetspam till en adress som jag använt när jag _svarat_ på annonser på spamtorget, nail som för övrigt aldrig besvarades... Det låter dock för otroligt för att vara sant.

Citat:

bakvatten

Vad menar karln?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-10-03 19:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av tei
Konspirationsteoretikern i mig börjar undra om en del av annonserna på spamtorget i sjäva verket är mailadressdammsugare? Jag har nämligen nyss fått spamtorgetspam till en adress som jag använt när jag _svarat_ på annonser på spamtorget, nail som för övrigt aldrig besvarades... Det låter dock för otroligt för att vara sant.

Detta är inte helt omöjligt. Bland annat har det funnits en annons på mactorget där en snubbe ville sälja sin eMac för 5000 spänn. Både jag och en polare svarade på annonsen och fick lagom flummiga svar i retur. Sedan dess har vi båda fått mail från mactorget. Annonsen var åter införd någon vecka senare.

Herregud, om det stämmer så är det nästan för mycket.

Det är DAGS att få igång auktionstjänsten så att ingen behöver gå dit längre.

www.macborsen.com är helt reklamfri och ideell. Inte ett spam så längt ögat når

För att tala i egen sak.

MacBörsen är väldigt ren och fräsch. Den borde ju bli väldigt populär med rätt marknadsföring?

Tips: Kontakta annonsguiden.nu och koppla din site till deras system, det genererar rätt mycket trafik såvitt jag har förstått.

Tack för tipset. Har skrivit ett litet e-brev till dem.

  • Medlem
  • Svedala
  • 2003-10-06 10:25
Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
MacBörsen är väldigt ren och fräsch. Den borde ju bli väldigt populär med rätt marknadsföring?

MacBörsen.com har ju funnits ett tag, men det har aldrig legat mer än 20 annonser där samtidigt vad jag har sett... kan ni inte tipsa om den i en nyhet eller liknande?

Björnström gjorde det ursprungligen. Men det är längesedan nu.

Ja, det har varit motigt med macbörsen som fritt alternativ. Mav får väl hoppas att någon har glädje av en sida som bara har ambitionen att vara "sjysst". MacWorld fick bråttom att döpa tillbaka radisarna till MacBörsen, åtminstone upplevde jag det så. När jag skapade sidan trodde jag i varje fall att gamla macbörsen gått i graven, vilket den tydligen inte hade. Jag kunde i varje fall inte hitta den när macpressen försvann och det var därför jag skapade macbörsen. Det viktigaste tycker jag är att man ska kunna söka på geografiskt område eftersom det är stor skillnad att åka och köpa lokalt mot att komma överens om att skicka saker och hur betalningen ska skötas. Av detta skäl funderar jag på att ta bort "hela Sverige" som alternativ nästa gång jag får tid att dona med macborsen.com.

En annan tanke var att det ska vara lätt att komma ihåg adressen så att man kolla annonserna även om man inte är på en dator med ens egna bokmärken.

Men jag får ju erkänna att jag trodde det skulle vara ett hundratal annonser som låg ute för det mesta när jag sjösatte sidan.

Det var också viktigt att det inte skulle ligga gamla mögliga annonser på macborsen, därför är de äldsta max 30 dagar. Det gör ju också att det blir få annonser.

Med tiden kanske den etablerar sig ändå. Så länge jag har råd/lust att satsa kostnaden för webbhotell och domän ur egen ficka kommer den att finnas. Jag ville skapa den sida jag själv saknat. Det kan ju vara värt något

1
Bevaka tråden