Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seagate Expansion problem

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Köpte för några månader sedan en Seagate Expansion 2TB usb 3 som jag formaterade till Mac OS Journaled.
I början var den bara lite, lite segare än mina WD My Passport 1TB diskar, men nu har den blivit så seg att det inte ens går att kopiera en bild från/till den. Den har mest säkerhetskopior av andra diskar inlagda, men också cirka 40gb bilder som jag inte hann ladda över till någon annan disk för då var den redan för seg. Har sökt runt efter en lösning men inte lyckats hitta något vettigt. Så frågan är:

1. Är det någon som har en lösning som åtminstone duger för att kopiera över dom 40gb bilderna?

2. Om inte, borde jag inte kunna sätta Seagate Barracuda disken i den i en annan kabinett som är kompatibel med Mac och få det att fungera? Eller är den inte kompatibel med själva disken, det borde den ju vara det är ju bara en vanlig sata-hårddisk på 3.5tum?!

MVH

Mattis

Exakt hur seg är den? Du säger att dessa 40GB tar tid, hur lång tid?

Ursprungligen av barbapappa_86:

Exakt hur seg är den? Du säger att dessa 40GB tar tid, hur lång tid?

Så seg att om man har tur kan man på en kvart få över en bild. Det är raw-bilder (CR2) på ca 25mb men även jpeg.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-12-27 22:46

Det kan vara ett fel på disken, kört diskkontroll ännu (Disk Utility borde fungera)?

1
Bevaka tråden