Scanningspenna

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som använder en inscanningspenna, som du kan rekommendera?

Eller annat verktyg för att scanna in fakturor och få över siffror på ett smidigt sätt till internetbanken?

Ursprungligen av carlsson:

Någon som använder en inscanningspenna, som du kan rekommendera?

Eller annat verktyg för att scanna in fakturor och få över siffror på ett smidigt sätt till internetbanken?

Din banks smartphoneapp?

Ursprungligen av pmarriott:

Din banks smartphoneapp?

Jag såg att Swedbank har en dylik funktion. Tyvärr är jag Nordea-användare och deras internetbank är från 70-talet...

Funkar Swedbanks funktion bra?

Jag såg att Swedbank har en dylik funktion. Tyvärr är jag Nordea-användare och deras internetbank är från 70-talet...

Vet ej. Jag har SEB och den fungerar utmärkt.

• Medlem
  • Luleå
  • 2013-12-18 09:23

Swedbanks räknings-skanner funkar bra tycker jag. Man kan "bara" skanna från raden längst ner på räkningarna (verkar vara vanligt), vilket gör att har man en räkning som ser lite ovanlig ut, t.ex. en där inte beloppet är förtryckt längst ner (typ vissa betalkort) så kan man inte skanna. Det går inte heller att skanna sista betalningsdag (troligen också för att den inte finns på raden "längst ner").

Annars är det väldigt smidigt. Lägger numera in mina räkningar direkt då dom kommer, eftersom det blivit så enkelt.

Scanner-funktionen brukar bara fungera på raden längst ner på inbetalningskortet. Men om belopp saknas kan man ju skriva in det manuellt.

Länsförsäkringars app scannar mottagare, konto och OCR nr. Funkar finfint!

1
Bevaka tråden