Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Olika beteende intern trackpad vs Magic Trackpad

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en MBP late 2011 med OS X 10.9.1.
Sedan några dagar märker jag att jag har olika beteenden för 4-fingersvep höger/vänster på min externa Magic Trackpad kontra den interna trackpaden på datorn.
I inställningarna har jag satt att 4 fingrar åt sidan ska växla mellan skrivborden. Detta fungerar som det ska på den interna trackpaden.
På den externa så blir det istället till exempel framåt/bakåt i Safari, eller upp/ner bland mailen i Mail. Men det är en skillnad mellan denna framår/bakåt kontra den vanliga tvåfingersvepningen i Safari. Med två fingrar så ser man animerat hur sidan sveps. Med fyra fingrar blir det samma effekt som att klicka på pilarna uppe till vänster. Faktum är att dessa pilar växlar färg när jag sveper med fyra fingrar på den externa trackpaden.
Jag har en gång i tiden haft Better Touch Tool installerat, men kan inte se några spår av det.
Några idéer?

Verkar ha hjälpt att radera filen com.apple.driver.AppleBluetoothMultitouch.trackpad.plist

  • Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2014-08-14 13:25

Är du nöjd med din Magic Trackpad? Jag funderar på att köpa en till min iMac 27" efter att Magic Mouse nummer två nu lagt av. För och nackdelar?

1
Bevaka tråden