Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Johan är ny redaktör på 99mac.com

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi fortsätter med presentationer av nya redaktionella förmågor, idag har vi glädjen att hälsa Johan Arvidsson välkommen:

"Hej på er. Jag har idag också blivit redaktör och hoppas kunna tillföra något av intresse för forumet. Jag tänkte berätta lite för er här om mig själv.

Jag är 26 år och jobbar med marknadskommunikation samt omvärldsanalys. Jag har en 3-årig utbildning inom informationsdesign med inriktning på omvärldsanalys från Mälardalens Högskola i Eskilstuna.

Företaget jag jobbar på heter SPM Instrument AB, och vi utvecklar och tillverkar mätinstrument till industrimaskiner. På vår marknadsavdelning sköter vi om all produktion av informationsmaterial. Det är bl a manualer, broschyrer, utställningsmaterial, webb-siter och intranät, presentationer i t ex Flash eller Powerpoint/Keynote. Vi använder (såklart) Mac till detta.

Jag kom i kontakt med Mac under 80-talet då jag fortfarande var ganska ung. Min första upplevelse var att spela DarkCastle på en Mac SE. När min far sedan skulle börja med Mac på den skola han arbetade på fick jag möjligheten att verkligen bekanta mig med Macen. Vi hade många olika modeller hemma, bl a Classic, LC, 5400 (iMac-föregångare). Nu är jag frälst på bärbart och har en Powerbook G4 hemma via HemMac-avtal och en Powerbook 12tum på jobbet.

Vi har 4 Macar och ca 100 Windows/PC på företaget så jag vet hur det är att behöva slåss för Macen och att få den att fungera i en Wintel-dominerad miljö.

Jag är ingen vän av Terminalen (ännu) utan är mer intresserad av att se nyttan för användaren av olika applikationer och snygga gränssnitt att arbeta med. Även om jag har provat mig fram inom videoredigering och multimedia så är det nog inom layout/bild, webb, office och olika "standard-applikationer" som jag kan mest.

På fritiden spelar jag gärna golf, tar båten ut på sjön eller långfärdsskridskorna när det ligger is.

Min datorhörna har just uppgraderats med en iCurve samt tangentbord med Bluetooth från Apple. Köptes vid mitt premiärbesök i Macotekets nya butik.

Det var lite om mig."

Och som vanligt tycker jag att vi hälsar Johan välkommen!

  • Medlem
  • Huddinge, Sweden
  • 2003-10-03 12:11

Välkommen och lycka till med ditt nya uppdrag som redaktör Johan!

Man tackar. Som redaktör så vill man ju gärna bidra med det som är intressant för medlemmarna så kom gärna med tips på ämnen/produkter som ni vill veta mera om. Starta en tråd t ex i Feedback eller skicka meddelanden till oss redaktörer.
Min mail är för övrigt: johanarvidsson@telia.com

  • Medlem
  • Dödskallegrottan
  • 2003-10-05 23:20

Varmt välkommen och lycka till!

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2003-10-06 04:08

Vi ser fram emot många spännande analyser av omvärlden.

Varför får alla andra de kuligaste jobben?

1
Bevaka tråden