Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

inget 5.1 med netflix i webläsaren

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

jag får inget surroundljud när jag kollar på filmer (med 5.1-ljud) i netflix med min mac mini i webläsaren.

det fungerar utmärkt från andra källor som t.ex vlc och xbmc och testar jag ljudinställningarna i midi-settings (klickar på varje högtalare) så får jag ljud från alla högtalare.

någon som vet hur jag löser detta?

Kan man få det från Netflix i webbläsaren? Jag är osäker. På ATV fungerar det väl.

Det går inte i OS X vad jag vet iaf.

Har läst runt ett tag nu och tror inte det fungerar i någon webbläsare, oavsett operativsystem. Det fungerar i Windows 8, men då i Netflix egen app och återigen inte i webbläsaren.

jaha, det förklarar ju varför jag inte får det att fungera.

kan tycka att det är ytterst märkligt att det inte fungerar i någon webläsare men i deras app..
hoppas verkligen att de löser detta snart (men det är väl att hoppas på för mycket)

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-12-01 15:08
Ursprungligen av mjewl:

hoppas verkligen att de löser detta snart (men det är väl att hoppas på för mycket)

Tyvärr är det nog det. Vet inte om det är begränsningar i flash/silverlight/etc som används i webbläsarna men såvitt jag vet finns det ingen streamingtjänst som erbjuder surround via webbläsare.

Ok, netflix kör ju html5, men det kanske inte gör någon skillnad.

Om det nu är så att det är en begränsning så förstår jag inte varför de inte skapar en app för datorer likt Spotify. (Eller iaf för os x då det verkar finnas en för win8)

Får väl dra igång min atv2 och använda som netflix-box tillsvidare..
Hade varit fint om jag kunde kört allt på min Mac mini, men tydligen kan jag inte få allt jag önskar mig.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-12-02 10:38
Ursprungligen av mjewl:

Ok, netflix kör ju html5, men det kanske inte gör någon skillnad.

Tänkte skriva att du har fel, men googlade först.
Men vad jag hittar så är det bara html5 i IE11 i win8.1?
Eller kan man få igång det med valfri webbläsare?

ingen aning, jag vet bara att jag valt html5 i netflix-inställningarna istället för att köra med silverlight.

1
Bevaka tråden