Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dörrklocka

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-30 12:38

Jag kommer inte ihåg om jag har sett denna här på 99mac, men jag tror inte det....
Kul pryl

http://www.skybell.com

Ursprungligen av kenjon:

Jag kommer inte ihåg om jag har sett denna här på 99mac, men jag tror inte det....
Kul pryl

http://www.skybell.com

Ser faktiskt riktigt bra ut. Beställde en. Återkommer med recension.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-12-02 20:20

Min borde komma denna veckan...

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-12-02 21:14

Jag är också sugen, väntar med spänning på omdömen från er.

Men, finns det ingen risk att det blir juridiska problem med att ha en "övervakningskamera" utanför sitt hus? Jag bor i radhus och har bara en liten uteplats på framsidan, så kameran skulle utan vidare kunna se ut på gångvägen mellan husen som ju inte är privat mark.

Hittade den här: http://blogg.hsb.se/juridik/2011/02/11/kamera...
Verkar inte jättelovande.. även om kameran bara täcker upp ytan precis utanför dörren så måste syftet med den vara att förebygga brott. Att vara lat och vilja slippa resa på arslet när några ungar vill sälja majblommor kvalar nog inte in till det tyvärr.

  • Medlem
  • ?
  • 2013-12-02 21:37

?Undrar hur länge den 1300-kronors prylen får sitta kvar...?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-12-02 21:43
Ursprungligen av mac+:

?Undrar hur länge den 1300-kronors prylen får sitta kvar...?

Sant stöldbegärlig man får ha en extra kamera som bevakar prylen
Eller klistra på en ÖB eller Rusta dekal och hoppas på det bästa .

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-12-03 09:24

Kul pryl.. Problemet för mig är att spontana personer vid dörren är ungefär noll. Har alltid haft kontakt med alla som ska komma. De va bättre förr..

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2013-12-03 09:30
Ursprungligen av kladda:

Kul pryl.. Problemet för mig är att spontana personer vid dörren är ungefär noll.

Låter inte som ett problem tycker jag.

Jag skulle gärna slippa (resa på mig för att öppna för) försäljare och annat mög. Inte för att de knackar på så ofta, men det känns som de alltid kommer olägligt när man har småbarn hemma.

Så, när jag kom hem från semestern låg min Skybell och väntade. Posten och tullen tog en dryg tvåhundring vardera för tull och moms.
Kom hem och skulle installera och stötte genast på problem.
I dokumentationen som följde med står att SkyBell kräver 8-36 V och minst 1 A (effekt 10 VA). I dokumentationen på deras hemsida står 10-36 V. Min dörrklocka hemma är märkt 8 V men ger bara 0,8 A. I verkligheten mätte jag upp 7,7 V och vid 0,8 A blir det bara 6,6 VA. Inte tillräckligt. Den står bara och blinkar rött och jag lyckas inte genomföra installationen. Ironiskt nog har den en inbyggd ding-dong-signal, så folk som ringer på tror att klockan där inne ringer, men det gör den inte, ty den funktionen drar inte igång förrän man synkat upp allt och knappen lyser grönt.
Så, jag kontaktade deras support och de menar att effekten inte räcker till. Sökte runt lite på nätet efter gamla hederliga dörrklockor som ger 10 V. Hittade inga sådana. Nuförtiden är det tydligen trådlöst och batteridrivet som är inne. Supporten skickade lite länkar på produkter som de menar fungerar bra ihop med SkyBell och via deras länkar hamnade jag på Amazon UK och en dörrklocka som de säljer. Det står förvisso 8 V, men åtminstone 1 A. Så jag drog iväg en beställning på en sådan och om 5-7 dagar ska den komma.

  • Medlem
  • ?
  • 2014-07-17 13:37

? Det blir trots allt en affär med spänning när tekniken vägrar. Man ska göra det man är bra på, — så jag väntar med spänning på nästa kapitel med din SkyBell ?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-17 17:39

Det går bra att mata med 12 V också, så länge man har en "gammal" ringklocka inkopplad samtidigt i serie. Skybell tål dock inte 12 V direkt.
DoorBot däremot kan matas direkt med 12 V.
Kjell&Co har gamla (nya) dingdong till salu.

Ursprungligen av kenjon:

Det går bra att mata med 12 V också, så länge man har en "gammal" ringklocka inkopplad samtidigt i serie. Skybell tål dock inte 12 V direkt.
DoorBot däremot kan matas direkt med 12 V.
Kjell&Co har gamla (nya) dingdong till salu.

Jag körde på den som SkyBell rekommenderar, så har de inget att komma med om det inte funkar.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2014-07-18 10:49
Ursprungligen av kenjon:

Kjell&Co har gamla (nya) dingdong till salu.

Hade en dingdong i en gammal bil jag körde som ung. Kopplad till en brytare som satt innanför taket ovanför backspegeln. Sedan hängde en svans ner från den så det såg ut som om svansen hängde i spegeln.
Bara att rycka i svansen när man ville att damerna skulle kliva in. Dingdong

Edit: Ett stavfel.

Senast redigerat 2014-07-18 11:00
  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-18 11:01

Jag har testat både SkyBell och DoorBot. Jag tycker DoorBot känns mer tillförlitlig, men ingen av dem funkar till 100 %. De missar att skicka push, push kan komma väldigt sent (typ 30-60 sek för sent).
Fördelen med SkyBell är att man kan kolla videon utan att någon har tryckt på knappen. Dock tar det vääääldigt lång tid innan den kopplar upp. Denna funktion ska komma till DoorBot, säger de...
Motion Detection i SkyBell är värdelös, den reagerar på ändringar i solinstrålning t ex. De jobbar på en lösning, säger de...
Ska jag rekommendera någon idag blir det DoorBot pga att den missar minst när någon trycker på knappen. Och det är ju det viktigaste för en dörrklocka.

Senast redigerat 2014-07-18 12:13
1
Bevaka tråden