Test av Microsoft Sculpt Ergonomic Desktop

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det populära ergonomiska tangentbordet Natural Ergonomic Keyboard 4000 har funnits på marknaden i åtta år. Nu har Microsoft släppt den första riktiga uppföljaren. 99mac har testat Sculpt Ergonomic Desktop.

Läs hela artikeln här

• Medlem
  • 2013-11-30 18:58

Skiftlås kan man gärna deaktivera, oavsett tangentbord!

• Medlem
  • Göteborg
  • 2013-12-02 07:04

Jag har tangentbordet sedan Augusti och tycker att det fungerar mycket bra, jag har blivit snabbare på att skriva eftersom man inte tillåts att fuska på samma sätt som med ett vanligt tangentbord. Dock skulle jag önska att alla tangentbordskommandon som finns på Apples egna tangentbord fungerade även med detta, det är tråkigt att behöva mappa funktioner till F-knapparna, de behövs ju i bland i terminal etc.

När jag får lite ledig tid har jag tänkt att undersöka om det går att sätta upp en perfekt fil till KeyMap4Macbook så att ljusstyrkan, mission control, launchpad och alla andra funktioner fungerar som de ska när Fn-brytaren står i blått så att F1-F12 kan användas som det är tänkt när brytaren står på andra hållet.

Ursprungligen av beh:

När jag får lite ledig tid har jag tänkt att undersöka om det går att sätta upp en perfekt fil till KeyMap4Macbook så att ljusstyrkan, mission control, launchpad och alla andra funktioner fungerar som de ska när Fn-brytaren står i blått så att F1-F12 kan användas som det är tänkt när brytaren står på andra hållet.

Ja, jag tog aldrig upp det i recensionen men jag misstänker att det går att aktivera långt fler (om inte alla) av funktionsknapparna med hjälp av extra mjukvara, jag har dock inte tagit mig tid att grotta ner mig i ämnet. Rapportera gärna hur det går för dig, jag är helt klart intresserad av det.

Jag är egentligen förvånad över att Microsoft som under så lång tid tillhandahållit och tillhandahåller mjukvara för OS X för flera andra möss och tangentbord inte skrivit någon för detta. Jag hoppas det är något som är på gång.

Tack Adrian, jag letar nytt ergonomiskt tangentbord och din proffsiga recension gav mycket! Jag ska nog köpa Sculpten och lär störa mig på precis samma saker som du, men nu är jag mentalt föreberedd...
/Patrik, Umeå

1
Bevaka tråden