Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Den stora hjälptråden för Pages 5.0 och senare.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-11-28 16:03

Jag tänkte att vi kanske kunde samla lite problemlösningstips för nya Pages i en och samma tråd och startar härmed den stora hjälptråden.

Jag börjar själv med ett problem som jag behöver hjälp med:

Det gick i förut i granskaren att välja hur stort mellanrum man ville ha mellan sina fotnötter längst ned på sidan. Nu ställs det automatiskt in och det ser inte riktigt klokt ut och tar upp onödigt utrymme. Finns detta verktyg kvar någonstans utan att jag lyckas hitta det?

/ Jonas

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-06-08 16:29
Ursprungligen av kajonas:

Jag tänkte att vi kanske kunde samla lite problemlösningstips för nya Pages i en och samma tråd och startar härmed den stora hjälptråden.

Jag börjar själv med ett problem som jag behöver hjälp med:

Det gick i förut i granskaren att välja hur stort mellanrum man ville ha mellan sina fotnötter längst ned på sidan. Nu ställs det automatiskt in och det ser inte riktigt klokt ut och tar upp onödigt utrymme. Finns detta verktyg kvar någonstans utan att jag lyckas hitta det?

/ Jonas

Kanske har tillkommit i en senare uppdatering:

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-06-08 16:37

Tråden verkar ju inte vara jätteaktiv, men slänger ändå ut två frågor. Hoppas någon kan hjälpa mig!

1) Är det möjligt att få äkta kapitäler i Pages 5? Funktionen har länge varit trasig i Pages 4, medan det har fungerat i Textredigerare. Resultatet i Pages 5 är bättre än i 4:an, men inte tillräckligt bra (siffror fungerar exempelvis inte alls).

2) Finns det någon möjlighet att låta de "avancerade inställningarna" (se bild 2) synas jämt? I Pages 4 syntes de inställningarna hela tiden, men nu är de dolda under kugghjulet. Där det i Pages 4 var enkelt att finjustera exempelvis teckenavståndet, är det betydligt krångligare i Pages 5.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2014-06-11 20:13

Ingen som vet? Eller är jag otydlig? Skrev det här ovan i all hast, så mycket kan säkert förtydligas. Säg till i så fall!

1
Bevaka tråden