Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

"Dockning" av MBP retina till två externa skärmar mm.

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-11-23 22:46

Tröttnade på min struliga gamla windows-burk och spontanhandlade en MBP Haswell 13" nu i dagarna. Tanken är att datorn ska ersätta både min stationära och min bärbara PC. Därför vill jag smidigt kunna ta ut macbooken ur väskan och koppla in den till min "home-sutup".

Detta ska kopplas in:
24" extern skärm med DVI, 1920x1080
32" TV med HDMI, 1920x1080
Extern Hårddisk
Högtalare med 3.5mm kontakt
Trådlös mus och tangentbord

Vad skulle ni ge för tips för en smidig lösning? Viktigt är att allt kopplas upp atomatiskt vid anslutning. Skärmarna får gärna vara "delade" men normalt används bara en åt gången så skulle en lösning med endast speglad skärm mellan den externa och TVn vara billigare/enklare går det också bra.

Jag har kollat runt en del och dessa alternativ är vad jag tror mig skulle fungera:

Belkin Thunderbolt Express Dock + Mini DisplayPort till DVI-adapter + Mini DisplayPort till HDMI-adapter Totalpris: 3098:- SEK

Henge Horizontal Dock + Mini DisplayPort till DVI-adapter + Mini DisplayPort till HDMI-adapter Totalpris: Ej släppt, antagligen mer än förgående...

Ser detta ut som alternativ som skulle fungera? Egentligen är det alldeles för mycket pengar, skulle det finnas en billigare lösning tar jag gärna emot tips!

Belkin docken fungerar nog fint i sig.
Att allt kommer fungera per automatik och bara funggera, nä, det skulle jag säga är mindre troligt med OS X track record och flera skärmar.

Framförallt efter alla issues man läst om Mavericks och USB-enheter.

Kanske någon här på forumet själv har någon liknande lösningg.
Eller köp en på nätet och prova, skiv om dina erfarenheter och få tips. Du har 14 dagara ångerrätt om du köper på nätet.

  • Medlem
  • 2013-11-24 15:35

Ja, finns det ingen där ute som har erfarenhet av dockning får jag helt enkelt chansa och hoppas det blir bra. Dock förvånar det mig då man tycker att var och varannan MBP-användare borde använda någon form av dockning?

1
Bevaka tråden