Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp. Massa problem med mavericks

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag kan knappast vara ensam om att uppleva alla problem som jag nedan kommer beskriva. Jag har googlat runt en del, även på den här sidan, men ändå hittar jag inte mycket tröst.
Sedan installationen av mavericks har jag upplevt följande problem:
Med regelbundenhet tar processerna com.apple.mailserviceagent och com.apple.internetaccounts upp väldigt mycket CPU, vilka jag då måste tvångsavsluta för att avhjälpa. Dessutom crashar systeminställningar varje gång jag försöker öppna internet accounts.
Mail-appen går inte att använda för den är sinnessjukt seg och buggar jättemycket. Jag har fått övergett det till förmån för annat mailprogram.
Har ni liknande problem? Vad ska man göra?
Ja, jag har installerad mail-uppdateringen apple skickade ut för några veckor sedan.

Verkar som något har ballat ur med Mail. Prova att göra en ominstallation av systemet. Ta backup först.

Är det ominstallation som är tipset? Eller finns det andra förslag?

Ursprungligen av Patric08:

Är det ominstallation som är tipset? Eller finns det andra förslag?

Det är även vad jag skulle föreslå.

Ok. Tack för svar.
Så vad bör jag tänka på vid ominstallation, bortsett från backup?
Kommer den installera sig ovanpå befintligt OS, och uppta mer diskutrymme, eller bara ersätta det gamla? Gör jag det via app store?

Ursprungligen av Patric08:

Ok. Tack för svar.
Så vad bör jag tänka på vid ominstallation, bortsett från backup?
Kommer den installera sig ovanpå befintligt OS, och uppta mer diskutrymme, eller bara ersätta det gamla? Gör jag det via app store?

Den lägger sig ovanpå den gamla, dvs ersätter. Du gör det genom att starta datorn och trycka kringla-R så du kommer in i recovery-läget. Sen kör du bara installationsprogrammet där.

1
Bevaka tråden