Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sonos Play:1 – liten men stark

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Sonos har fått en ny minsting i familjen och det nya lägre ingångspriset borde locka nya användare till det trådlösa ljudsystemet. 99mac har lagt vantarna på Play:1 som visar sig vara liten till storleken, men stor i många andra avseenden – Sonos nya imponerar helt enkelt på redaktionen.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-16 12:19

Jag tror du glömt skriva priset på produkten i artikeln.

Ursprungligen av Erik.dv:

Jag tror du glömt skriva priset på produkten i artikeln.

Imponerande dåligt av mig - ordnat nu! Tack

Ska köpa två Play 1:or som surround till min Sonos Playbar. Jag blev imponerad över ljudet på dessa små rackare!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-17 17:32
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Ska köpa två Play 1:or som surround till min Sonos Playbar. Jag blev imponerad över ljudet på dessa små rackare!

Räcker verkligen det? Alltså har Sonos Playbar 3 element i sig och tillräcklig bredd för att får en höger > center > vänster uppsättning? Förvisso lär 1+2 bli bättre än 1+0!

Ursprungligen av Erik.dv:

Räcker verkligen det? Alltså har Sonos Playbar 3 element i sig och tillräcklig bredd för att får en höger > center > vänster uppsättning? Förvisso lär 1+2 bli bättre än 1+0!

Det är nio element i Playbar, tre till varje kanal. Jag har haft en hel del riktigt stora hemmabioanläggningar genom åren, och den är ju inte i klass med en riktig entusiastanläggning. Men den räcker gott och väl till!

Blir en Sonos Sub på sikt också..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-18 10:49
Ursprungligen av Stefan Strandberg:

Det är nio element i Playbar, tre till varje kanal. Jag har haft en hel del riktigt stora hemmabioanläggningar genom åren, och den är ju inte i klass med en riktig entusiastanläggning. Men den räcker gott och väl till!

Blir en Sonos Sub på sikt också..

Låter lovande. Det blir ju lätt lite "platt" med en soundbar kan jag tänka mig men det kanske räcker för stereo-bild. Hanterar Sonor HD-formaten i surround eller blir det fallback på gamla DTS / DD?

En soundbar + 2st Play 1 vore en snygg lösning för surround i sovrummet…

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-18 10:55

Men satan vad dyrt det blir med Sonos… Runt 6000 kr för Playbar och 4000 kr för 2st Play 1… Jag tänker kanske om…

1
Bevaka tråden