Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bloomberg: Apple lanserar Iphone-modeller med större böjda skärmar nästa år

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nästa år kommer Apple att släppa två Iphone-modeller med större och lätt böjda skärmar, enligt källor till nyhetsbyrån Bloomberg.

Läs hela artikeln här

Ursprungligen av Redaktionen:

Nästa år kommer Apple att släppa två Iphone-modeller med större och lätt böjda skärmar, enligt källor till nyhetsbyrån Bloomberg.

Läs hela artikeln här

Det är hög tid att Bloomberg och WSJ slutar med dessa tramsrykte. Släpper Apple någon av de nämnda telefonerna så lovar jag att köpa en och slå sönder med en hammare.

http://www.joyoftech.com/joyoftech/index.html

Nej, vill absolut inte ha någon Samsung YOUM look alike.

http://m.youtube.com/watch?v=RkAKHw10d-Y

2007 - 3,5" är den perfekta storleken på en mobil, ingen vill eller behöver ha en större.
2012 - Nej, vänta nu, 4" är den perfekta storleken på en mobil, ingen vill eller behöver ha en större.
2014 - ??

/Apple (and the fans)

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-11-11 23:43
Ursprungligen av Anderlind:

2007 - 3,5" är den perfekta storleken på en mobil, ingen vill eller behöver ha en större.
2012 - Nej, vänta nu, 4" är den perfekta storleken på en mobil, ingen vill eller behöver ha en större.
2014 - ??

/Apple (and the fans)

Den perfekta storleken på en telefon är den man kan hantera med en hand.
M.a.o olika storlekar får alla personer,några tycker 3.5",andra 4" osv osv.
Jag har stora händer så upp till 4.5" kan jag hantera med en hand

Ursprungligen av grenhall:

Det är hög tid att Bloomberg och WSJ slutar med dessa tramsrykte. Släpper Apple någon av de nämnda telefonerna så lovar jag att köpa en och slå sönder med en hammare.

Bloomberg har inte speciellt bra "trackrecord" när det gäller hur deras rykten faller ut så jag tror att du går säker...

Ursprungligen av Anderlind:

2007 - 3,5" är den perfekta storleken på en mobil, ingen vill eller behöver ha en större.
2012 - Nej, vänta nu, 4" är den perfekta storleken på en mobil, ingen vill eller behöver ha en större.
2014 - ??

/Apple (and the fans)

Jag tar gärna en större iPhone. Men då måste de göra mina händer större också.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-12 08:39

För mig räcker dagens skärmstorlek. Jag tror den räcker för den absolut största delen användare också. Alla med större skärmar sitter och jobbar med båda händerna tycker jag mig se på tex tunnelbanan. Men allt det här har vi ju redan pratat om eller hur, Anderlind.

Större och lätt böjd? Som Saab 1984 med andra ord?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-12 13:11

För mina händer och mitt behov är nuvarande skärm absolut max. Men om ett år sitter man väl och suktar efter en stor tvålkopp..;)

Optimalt gör man en iPhone som har något av rundningen från de nya iPadarna och något tunnare—om man kan utan att försämra batteritiden. Sen drar man ut skärmen hela vägen ut till kanten på telefonen.

Då tror jag att man skulle kunna bredda telefonen något (det mest kritiska måttet för enhandsanvändning) och få märkbart större skärm utan att telefonen känns mycket större.

Apple har säkert en ide med att göra skärmarna större utan att själva telefonen blir mer otymplig!

  • Medlem
  • Storvreta
  • 2013-11-12 18:04

På höjden tycker jag skärmen är tillräcklig, mycket högre och det blir svårt med enhandsgrepp som ni säger. Men på bredden skulle den lika gärna kunna växa något utan att den blir svår att hantera.

  • Medlem
  • Bollebygd
  • 2013-12-01 11:33

Låter som ett väldigt vagt rykte men överlag är jag för allting som är någorlunda nytt. Även om lite böjd skärm är i lägsta laget av vad som är en acceptabel innovationshöjd gentemot tidigare telefoner.

.

Tydligen kan man inte redigera i gamla inlägg, så här är direktlänken: http://www.joyoftech.com/joyoftech/joyarchive...

1
Bevaka tråden