Kan inte skicka e-post till gmail

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2013-11-10 20:04

Jag fick höra på omvägar att en bekant hade försökt maila mig, men att mailet inte hade kommit fram, utan i retur. Så nu försökte jag att maila henne, med följande svar:
"This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed."
Hon får samma meddelande om hon försöker maila mig. Ingen vidare information ges. Hon har ett gmail-konto. jag har ett gammalt hotmail-konto.
Vad fanken kan detta bero på? Det funkade alldeles utmärkt för ett par månader sedan.

Varför jag inte bara ringer henne och frågar vad det är hon vill? Det är en alldeles för komplicerad historia för att ta på detta forum.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-11-10 20:14
Ursprungligen av Dalle:

Jag fick höra på omvägar att en bekant hade försökt maila mig, men att mailet inte hade kommit fram, utan i retur. Så nu försökte jag att maila henne, med följande svar:
"This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed."
Hon får samma meddelande om hon försöker maila mig. Ingen vidare information ges. Hon har ett gmail-konto. jag har ett gammalt hotmail-konto.
Vad fanken kan detta bero på? Det funkade alldeles utmärkt för ett par månader sedan.

Varför jag inte bara ringer henne och frågar vad det är hon vill? Det är en alldeles för komplicerad historia för att ta på detta forum.

Ger du oss hela den tekniska infon som kommer i mailet kan vi härleda det.
Detta lilla du nämnt nu komner man ingen vart på.

Vill du inte lägga ut mera info så nämn åtminstone felkoden.

• Medlem
  • 2013-11-10 20:19
Ursprungligen av illerG:

Ger du oss hela den tekniska infon som kommer i mailet kan vi härleda det.
Detta lilla du nämnt nu komner man ingen vart på.

Vill du inte lägga ut mera info så nämn åtminstone felkoden.

Det där var precis all felinfo jag fick. Förutom e-postadressen som jag försökte skicka till. Så det finns inget mer att lägga ut. Hade det funnits hade ni självklart fått det på en gång.

• Medlem
  • Helsingborg
  • 2013-11-10 20:24
Ursprungligen av Dalle:

Det där var precis all felinfo jag fick. Förutom e-postadressen som jag försökte skicka till. Så det finns inget mer att lägga ut. Hade det funnits hade ni självklart fått det på en gång.

Testa era adresser.

http://mailtester.com

• Medlem
  • 2013-11-10 20:36

Jag skapade ett @icloud.com-konto och då fungerade det. Skönt att bli av med microsofts gamla skit också som det jämra var strul med.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-11-11 22:50
Ursprungligen av Dalle:

I Apples Mail kan du välja i menyn Innehåll - Brev - Alla brevhuvuden, då får du mycket mer info.

1
Bevaka tråden