Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pebble-tråden

Tråden skapades och har fått 120 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Hej! Jag tycker att det saknas en Pebble smartklocka tråd här på 99mac så därför har jag skapat denna.

Jag börjar:

Inom en vecka kommer Pebble bli väldigt mycket mer användarvänlig för oss med iPhone. iom iOS 7 så kommer det vara möjligt att få alla notiser i sin pebble. Läs mer här: http://www.theverge.com/2013/11/6/5072138/peb...

En sak jag har märkt med min pebble är att när den är inkopplad till min iPhone 5 så drar den ganska lite batteri, dvs några procent per timme. Men när jag samtidigt lyssnar på musik eller T.ex. nedladdade podcasts så är batteriförbrukningen enorm. Igår när jag åkte buss gick min iPhones batteri från 25% till 1 % på mindre än en timme när jag lyssnade på musik och hade inkopplad min pebble via bluetooth, i övrigt använde jag inte iPhonen eller pebblen över huvudtaget.

Skulle även vara intressant att läsa om era favoritappar till pebble.

Fick precis uppdateringen från Pebble. Dvs nu kommer alla notiser till min pebble. Dessutom så står det vem som ringer nu på min pebble och inte bara telefonnumret som det gjorde förut. Dock så blir det en konstig symbol om någon i sin kalender använder å, ä eller ö. Någon som vet hur man fixar det?

Hej,

Jag har med varit riktigt sugen på Pebble, men är den inte riktigt ful?

Jag är dock sugen ändå.

Ursprungligen av _empty:

Hej,

Jag har med varit riktigt sugen på Pebble, men är den inte riktigt ful?

Jag är dock sugen ändå.

Jag tycker den ser okej ut, jag kör på helsvart, gillar dock inte de färgade. Det går att byta ut armbandet om man skulle vilja.

Hur funkar det med alla notiser till IOS? Funkar det bra? Kan man läsa sms? Köpte du från getpebble?

Än så länge fungerar det bra. Får man ett sms så kan man läsa det direkt i klockan, väldigt smidigt t.ex. om man kör bil eller liknande. Alla notiser kommer upp i pebblen som du får till skärmen inklusive t.ex. livescore resultat osv. Jag tycker det finns stora fördelar med Pebble t.ex. när jag tränar så kan jag byta låt utan att ta ur iphonen och även höja och sänka. Det finns även appar som gör att man kan hitta sin iPhone om man inte hittar den genom en kraftig ljudsignal. Jag köpte från getpebble, priset blev ungefär 1300kr inklusive tull. En annan fördel med pebble är att den är väldigt enkelt att läsa ifrån i solljus och mörker och klockan syns alltid, är det mörkt så snurrar man lite på armen så lyser pebblen upp.

Hej,

Var nära jag beställde.. hade den sett ut som typ gear hade jag nog beställt direkt. Finns det fler alternativ än peeble?

Ursprungligen av _empty:

Hej,

Var nära jag beställde.. hade den sett ut som typ gear hade jag nog beställt direkt. Finns det fler alternativ än peeble?

Metawatch är en annan

Ursprungligen av _empty:

Hej,

Var nära jag beställde.. hade den sett ut som typ gear hade jag nog beställt direkt. Finns det fler alternativ än peeble?

Du kan inte mena allvar, Galaxy Gear är bland den fulaste skapelsen jag sett på år och dagar. Byt till något schysstare armband så kommer du bli supernöjd med din pebble. Tips välj silver eller svar.

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2013-11-18 21:34

Beställde en svart Pebble förra veckan, fick besked idag att den skickats via DHL så med lite tur har jag den i början av nästa vecka. Har också hört att armbandet skall vara obekvämt, så jag beställde ett helsvart Nato-armband (http://www.natoband.nu/PVD-klockarmband/PVD-n...). Skall bli kul att utforska vad den kan göra. Och nu med version 2 mjukvaran i beta stadiet så lär den bli ännu trevligare.

Ursprungligen av Gizzmo_SWE:

Beställde en svart Pebble förra veckan, fick besked idag att den skickats via DHL så med lite tur har jag den i början av nästa vecka. Har också hört att armbandet skall vara obekvämt, så jag beställde ett helsvart Nato-armband (http://www.natoband.nu/PVD-klockarmband/PVD-n...). Skall bli kul att utforska vad den kan göra. Och nu med version 2 mjukvaran i beta stadiet så lär den bli ännu trevligare.

Själv sover jag till och med med min pebble, men bekvämhet är individuellt.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-11-23 22:54

Blir det tullavgift om man beställer från Getpebble.com ? Hörde från en polare att han fick betala drygt 400 kr

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2013-11-24 14:20
Ursprungligen av iJoonte:

Blir det tullavgift om man beställer från Getpebble.com ? Hörde från en polare att han fick betala drygt 400 kr

Ja, man åker på införelsemoms på 316 kr och sedan tar DHL 100 för att ligga ute med pengarna för tullen. Så 416 kr extra.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-11-24 15:52
Ursprungligen av Gizzmo_SWE:

Ja, man åker på införelsemoms på 316 kr och sedan tar DHL 100 för att ligga ute med pengarna för tullen. Så 416 kr extra.

Okej. Men vad är det som gör att det blir avgift öppnar de och kollar vad det är i eller :p?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-24 16:32
Ursprungligen av iJoonte:

Okej. Men vad är det som gör att det blir avgift öppnar de och kollar vad det är i eller :p?

De utför en tjänst som är att förtulla alla paket som de fraktar in från utanför EU till EU. Det är standard praxis att det är mottagaren som betalar eventuella lokala skatter och avgifter på paket.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-11-24 22:32

En svart pebble beställd ^^

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2013-11-25 13:08
Ursprungligen av iJoonte:

Okej. Men vad är det som gör att det blir avgift öppnar de och kollar vad det är i eller :p?

Det är tydligt deklarerat på paketet vad det innehåller och vad det kostar, så öppna något paket behöver dom inte göra, bara utfärda införelsemomsen och hanteringsavgiften.

Jag har en fråga som inte direkt rör pebble men indirekt. Jag har aldrig tidigare tänkt på Tull-avgifter ETC. Jag har inte ens tittat ordentligt från vilket land jag beställt ifrån när jag beställer från t.ex. Ebay.

När jag beställde en Pebble från deras officiella hemsida så fanns det inte en tanke på det heller förrän jag fick avin med en faktura. Nu till min fråga: Jag stöttade ett gäng kickstarter projekt för några månader sedan och alla kostade någonstans mellan ett par hundra till närmare 1000kr. Nu blir jag nojig över att jag har gjort något riktigt dumt och kommer vara tvungen att betala 400kr eller liknande per pryl, då blir det riktigt dyrt. Hur fungerar tullsystemet, vad tar dem betalt för? Jag har ju fått grejer skickad från kina tidigare utan att behöva betala tull.

Om det finns någon tråd som rör tullavgifter som jag inte hittat vänligen flytta det inlägget dit.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-11-25 19:43
Ursprungligen av koffas:

Jag har en fråga som inte direkt rör pebble men indirekt. Jag har aldrig tidigare tänkt på Tull-avgifter ETC. Jag har inte ens tittat ordentligt från vilket land jag beställt ifrån när jag beställer från t.ex. Ebay.

När jag beställde en Pebble från deras officiella hemsida så fanns det inte en tanke på det heller förrän jag fick avin med en faktura. Nu till min fråga: Jag stöttade ett gäng kickstarter projekt för några månader sedan och alla kostade någonstans mellan ett par hundra till närmare 1000kr. Nu blir jag nojig över att jag har gjort något riktigt dumt och kommer vara tvungen att betala 400kr eller liknande per pryl, då blir det riktigt dyrt. Hur fungerar tullsystemet, vad tar dem betalt för? Jag har ju fått grejer skickad från kina tidigare utan att behöva betala tull.

Om det finns någon tråd som rör tullavgifter som jag inte hittat vänligen flytta det inlägget dit.

http://www.tullverket.se/innehallao/i/interne...

Har börjat använda en iOS app mer och mer som heter Moves. Det den gör är att den håller koll på vart du är och vad du gör. Om du cyklar, är hemma, promenerar etc. Jag skulle gärna vilja använda min Pebble till att mäta hur mycket jag gått och även kunna se hur mycket jag gått och googlade och hittade detta: http://dribbble.com/shots/1000855-Pebble-Watc...
Är det bara en skiss eller varför går det inte att ladda ner någonstans?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-12-01 11:36
Ursprungligen av koffas:

Har börjat använda en iOS app mer och mer som heter Moves. Det den gör är att den håller koll på vart du är och vad du gör. Om du cyklar, är hemma, promenerar etc. Jag skulle gärna vilja använda min Pebble till att mäta hur mycket jag gått och även kunna se hur mycket jag gått och googlade och hittade detta: http://dribbble.com/shots/1000855-Pebble-Watc...
Är det bara en skiss eller varför går det inte att ladda ner någonstans?

Dribbble är en designcommunity, folk lägger upp saker de jobbar på eller förslag på design av hemsidor, grafik eller appar. Detta är tyvärr bara en designstudie idag.

Släpptes en del uppdateringar till Smartwatch Pro idag, gör den klart bättre så nu kan man bl.a. retweeta och favoritmarkera tweets, höja sänka och pausa/byta låt i samma app och flera andra små smidiga detaljer. Så har ni Pebble så rekommenderar jag er varmt att ladda ner Smartwatch Pro på er iPhone.

20% rabatt på pebble bara idag!
https://getpebble.com/wearable_wednesday?utm_...

Ni som har haft den en stund? Hur är batteritiden på er iPhone? Det är det viktigaste för mig att veta=)

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-12-14 21:11
Ursprungligen av kafferast:

Ni som har haft den en stund? Hur är batteritiden på er iPhone? Det är det viktigaste för mig att veta=)

Upplever ingen större åtgång. Lite mer än vanligt för min del. (Marginel)

Okej. Tack för snabbt svar! En Pebble beställd:)

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-12-14 22:08
Ursprungligen av kafferast:

Okej. Tack för snabbt svar! En Pebble beställd:)

Nice. Har du lägre än iphone5 så får du nog räkna med att de drar mer batteri. Energisnålare bluetooth i de nyare iPhones

Ursprungligen av iJoonte:

Nice. Har du lägre än iphone5 så får du nog räkna med att de drar mer batteri. Energisnålare bluetooth i de nyare iPhones

Nja, även iPhone 4S har Bluetooth 4.0.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2013-12-15 00:20
Ursprungligen av Capeman:

Nja, även iPhone 4S har Bluetooth 4.0.

Det är bra

Hur lång leveranstid hade ni? Jag beställde med "extra fart" (DHL) och det stod på hemsidan 3-5 dagar. Känns lite väl optimistiskt? Tar tullen den några dagar också?

Bevaka tråden