Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Pebble-tråden

Tråden skapades och har fått 120 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-12 16:56

Beställde en Pebble Steel för 2veckor sedan och fick mail i fredags om att den var påväg! Får hoppas att den dyker upp snart

Hej,

Jag som beställde för 7 dagarsedan har redan fått min.

Vart beställde du ifrån?

Ursprungligen av aeus:

Beställde en Pebble Steel för 2veckor sedan och fick mail i fredags om att den var påväg! Får hoppas att den dyker upp snart

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-12 19:35
Ursprungligen av _empty:

Hej,

Jag som beställde för 7 dagarsedan har redan fått min.

Vart beställde du ifrån?

Jag beställde från getpebble.com men det stod att den inte fanns på lager när jag gjorde min beställning.
Stod att den skulle levereras mellan 29 Juni och 9 Juli från början men det lär väl inte bli så nu hoppas jag.

Hej,

Väldigt konstigt, jag beställde för 7 dagar sedan och har min nu. Även min var backordered.
Verkar inte finnas någon köordning iaf....

Med vänlig hälsning, Johan

Ursprungligen av aeus:

Jag beställde från getpebble.com men det stod att den inte fanns på lager när jag gjorde min beställning.
Stod att den skulle levereras mellan 29 Juni och 9 Juli från början men det lär väl inte bli så nu hoppas jag.

När jag får ett mail kan jag se subject, men vid själva meddelandet står det bara 'läser in...' kommer aldrig något. Tips?

Hej!

Någon som har hittat några bra skruvmejslar för att byta armband? jag trodde mina skruvmejslar var små men det var ju stora jämfört med vad som behövs för att komma åt skruven.

Jag fick med skruvmejsel till min. Den är extreeeemt liten. Har du kollat i lådan?

Ursprungligen av Errkka:

Hej!

Någon som har hittat några bra skruvmejslar för att byta armband? jag trodde mina skruvmejslar var små men det var ju stora jämfört med vad som behövs för att komma åt skruven.

Ursprungligen av _empty:

Jag fick med skruvmejsel till min. Den är extreeeemt liten. Har du kollat i lådan?

Pebble skickade inte med en skruvmejsel i alla leveranser (...). Jag hittade en i verktygslådan som passade, vilket var ren tur. Kolla annars med optiker?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2014-05-22 11:06

Ni som beställde från getpebble.com:

Jag har fått ett trackingID och det står att paketet är i sverige när man kollar på singpost.com:
19-05-2014 Arrived at overseas (Country code: SE).

Tänkte att Posten kanske registrerat det nu men jag får inget resultat när jag söker på paketet via denna sidan:
https://www.posten.se/tracktrace/TrackConsign...

Är det den sidan man skall söka från eller direkt från www.posten.se i det högra sökfältet?
Kan tycka att Posten borde ha registrerat paketet på 4dagar men dom jobbar kanske inte så snabbt?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-07-13 12:24

Ni som har köpt Pebble, använder ni den nu eller har ni lagt den åt sidan eller sålt den?

Är ni nöjda med batteritid, laddning, skärm, appar och annat?

Hur bra fungerar sleep-apparna?

Jag funderar på att inskaffa en själv, men har lite beslutskramp (trots det låga priset).

Jag använder min konstant. Batteritiden är väl okej. 3-4 dagar för mig. Finns inga lockande appar alls.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-07-13 13:25

Finns inga lockande appar alls.
Låter sådär..

Vilka appar kör ni med, Moves kanske?

Ursprungligen av mattiL:

Finns inga lockande appar alls.
Låter sådär..

Vilka appar kör ni med, Moves kanske?

Jag har pebble och kör Moves på min iPhone, men vad menar du med Moves och Pebble? Vad jag vet så går det varken att se hur många steg jag har gått på min Pebble via Moves eller själv räkna stegen vida Moves som jag går.

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-07-13 17:34

Fel Pebble, det verkar finnas en till produkt med samma namn.
Jag skummade igenom nätet för att se vad man kunde göra med en Pebble (Smart Watch alltså), och en sida http://walkertracker.com/blog/index.php/category/pedometers/moves-app/ skrev om Pebble och Moves.

Fel Pebble alltså.. Sorry.

Anväder min jämt.

Ursprungligen av mattiL:

Ni som har köpt Pebble, använder ni den nu eller har ni lagt den åt sidan eller sålt den?

Är ni nöjda med batteritid, laddning, skärm, appar och annat?

Hur bra fungerar sleep-apparna?

Jag funderar på att inskaffa en själv, men har lite beslutskramp (trots det låga priset).

Jag har en Pebble "Kickstarter Edition" så jag har använt min i ca ett år nu. Mycket nöjd. Laddar den en gång i veckan. Använder inte så många appar mer än Smartwatch Pro och Yelp. I Smartwatch Pro använder jag mest music funktionen för att enkelt styra iTunes.

Jag tycker den är väl värd sitt pris - och impfaktorn är väldigt hög.

Ursprungligen av mattiL:

Ni som har köpt Pebble, använder ni den nu eller har ni lagt den åt sidan eller sålt den?

Är ni nöjda med batteritid, laddning, skärm, appar och annat?

Hur bra fungerar sleep-apparna?

Jag funderar på att inskaffa en själv, men har lite beslutskramp (trots det låga priset).

Jag har haft både den första versionen och nu senast Pebble Steel. Gillade funktionen (i båda) och trodde aldrig jag skulle vänja mig med utan denna bekvämlighet.

Dock en månad senare utan min Steel som jag sålde så känner jag ingen som helst saknad. Har istället speciella ljud för notiser/ringsignaler för att särskilja dom viktigaste.

Största orsaken till att den inte är kvar: Ja, den är lite nördig. Även steel ser lite klen ut på handleden. Men bortsett från det yttre så gillar jag vad Pebble erbjuder!

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2014-07-14 08:58
Ursprungligen av Crister:

Jag har en Pebble "Kickstarter Edition" så jag har använt min i ca ett år nu. Mycket nöjd.

Samma här...jag laddar den var 3-4 dag...den enda app jag har i den är en för att kolla batteriet.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2014-07-14 10:47

Inte för att kolla batteriet i Pebble, va?

  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2014-07-14 11:43

Det känns som om den nedgraderats av er till att vara en klocka och inte mycket mer, kanske läge att vänta in iWatch då..
Men tack för alla svar iallafall!

  • Medlem
  • Malmö, Skåne, Sweden
  • 2014-07-14 12:34

Jag använder min dagligen, laddas ca en gång i veckan. Använder flitigt följande appar:
PebbleAuth - Koder för tvåstegsverifiering (https://apps.getpebble.com/applications/53131...)
MisFit - Fittnesapp (https://apps.getpebble.com/applications/53a89...)

och som standard kör jag med detta klockansikte (eller vad man nu kallar det på svenska)
YWeather - (https://apps.getpebble.com/applications/52cc4...)

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2014-07-14 15:33
Ursprungligen av kenjon:

Inte för att kolla batteriet i Pebble, va?

Jo, tyvärr . Den har inte varit helt stabil när det gäller batteritid så jag vill ha lite extra koll...

Efter dom senaste uppdateringarna av mjukvara så har skärmen på min pebble steel börjat blinka i takt med att visaren slår ett slag. Någon annan som har samma problem ?

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2014-12-21 12:40

En fördel med att jag har skaffat en iPhone 6 är att min Pebble nu har fått märkbart förbättrad batteritid...

Har börjat använda lite mer appar.

Misfit samt LaTC remote för att styra mina lampor och se mina temperatur sensorer. Helt övergrymt!

Kör också med Yweather som watchface. Tycker dom flesta är riktigt usla/tramsiga.

  • Medlem
  • 2015-03-11 15:12
Ursprungligen av koffas:

Igår när jag åkte buss gick min iPhones batteri från 25% till 1 % på mindre än en timme när jag lyssnade på musik och hade inkopplad min pebble via bluetooth, i övrigt använde jag inte iPhonen eller pebblen över huvudtaget.

Är lite nyfiken på nya Pebble Time Steel så jag hoppas att man har gjort något åt batteriförbrukningen för det du skriver låter inte bra alls. Har tittat lite i deras Appstore men hittar inte en enda intressant app. Får hoppas att det kommer någon när det kommer appar anpassade för den nya klockan.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2015-03-11 16:38

Skrev på för en Pebble Time (inte Steel) igår. Min nuvarande Pebble börjar bli så repig så det får bli en ny.

  • Medlem
  • 2015-03-11 17:26
Ursprungligen av lasselu:

Skrev på för en Pebble Time (inte Steel) igår. Min nuvarande Pebble börjar bli så repig så det får bli en ny.

Får man fråga vilken appar du använder? Har sökt i deras appbutik men hittar ingen som lockar mig.

  • Medlem
  • Trollbäcken
  • 2015-03-11 18:30

Jag har faktiskt inga appar i den förutom en som håller koll på batteriet.

  • Medlem
  • 2015-03-11 18:31
Ursprungligen av lasselu:

Jag har faktiskt inga appar i den förutom en som håller koll på batteriet.

Okej, tack för svaret.

Jag 'avbokade' min Pebble Time Steel, jag kollade filmklipp på den, och den är ful. Nästan fulare än första Pebblen. Får bli en Apple Watch istället när den kommer och behålla min Pebble Steel tillsvidare!

Bevaka tråden