Mavericks, Wifi och Bluetooth

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ett tips om ni råkar ut för något liknande.

Helt plötsligt så fick jag problem med Wifi på min MBP med Mavericks. Den började helt enkelt ha problem med att koppla upp sig mot mitt wifinät. Ofta var jag tvungen att slå av/på wifi för att den skulle koppla upp.

Troligen (inte helt bekräftat ännu men på god väg) så började problemen när jag slog på bluetooth på datorn. Jag fick ett tips av en kompis igår och slog av bluetooth - vilket verkar fungera bättre - men jag vill avvakta till i kväll innan jag ger datorn friskintyg.

Jag har dessutom power nap aktiverat - osäker på om det spelar in men...

Förutom detta så är jag väldigt nöjd med Mavericks

Ursprungligen av BlackSmp:

Ett tips om ni råkar ut för något liknande.

Helt plötsligt så fick jag problem med Wifi på min MBP med Mavericks. Den började helt enkelt ha problem med att koppla upp sig mot mitt wifinät. Ofta var jag tvungen att slå av/på wifi för att den skulle koppla upp.

Troligen (inte helt bekräftat ännu men på god väg) så började problemen när jag slog på bluetooth på datorn. Jag fick ett tips av en kompis igår och slog av bluetooth - vilket verkar fungera bättre - men jag vill avvakta till i kväll innan jag ger datorn friskintyg.

Jag har dessutom power nap aktiverat - osäker på om det spelar in men...

Förutom detta så är jag väldigt nöjd med Mavericks

Min WiFi fungerar problemfritt på min MBP 13" oavsett blåtand. Men eftersom du skriver att du har power nap aktiverat så får man väl utgå från att det är en Air eller MBPr?

Ursprungligen av pmarriott:

Min WiFi fungerar problemfritt på min MBP 13" oavsett blåtand. Men eftersom du skriver att du har power nap aktiverat så får man väl utgå från att det är en Air eller MBPr?

MBPr 13"

Ska se hur det blir när jag kommer hem men jag håller tummarna för att det fixar eländet eftersom det där problemet höll på att göra mig vansinnig. Jag tänkte bara sprida tipset vidare om någon annan har liknande problem - det var inte så lätt googlat - speciellt inte om man inte inser kopplingen till BT.

Och WiFI har fungerat felfritt under hela betaperioden så jag blev lite fundersam när problemen började.

1
Bevaka tråden