Ingen Internet-access via browser, mail mm. PING port 80 fungerar.

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Nyköping
  • 2013-10-30 22:15

Hej,
har ett bekymmer med en av många enheter på mitt trådlösa nätverk (alla övriga fungerar bra). En MB Air med Mountain Lion som inte kommer åt internet via browser, mail, App store, dropbox mm. Däremot hävdar nätverksassistenten att allt fungerar fint, inklusive internet-access. Om jag pingar (även via port 80) får jag bra svarstider, så datorn har bevisligen kontakt med nätet.
Jag har rensat SystemConfiguration, rensat cache, startat om i säkertläge, rensat PRAM, gjort en ny användare, raderat "WiFi" (och alla andra) inställningar under systeminställningar och lagt tillbaka en ny WiFi. (Jag har säkert prövat lite mer saker). Allt utan lycka.
Någon som haft samma problem och vet någon åtgärd (förutom clean install) som kan tänkas fungera?
Mycket tacksam för svar!

mvh Viktor

DNS problem ? Testa att byta till googles dns 8.8.8.8

1
Bevaka tråden