Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gula pratbubblor i iMessage

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Idag såg jag för första gången att den jag messade med via iMessage i datorn hade gula pratbubblor, se bild.

Är det någon som vet vad det betyder?

Vad har du i iMessages Settings->Viewing (eller dess svenska motsvarighet)?

Under "Läsa" står det "Användarens pratbubblefärg: Automatisk"

Jag har olika färger för olika konversationer - hustrun har lämpligt nog rosa, en polare grå och en annan gul. Har inte efterforskat anledningen/orsaken/inställningen. Vet inte om det är något som den man har konversationen med kan påverka i någon form.

Min första tanke är att pratbubblorna smittats av Hepatit.

Trodde detta var beroende på vilken typ det handlar om, jag menar alltså som i telefonen där man ser att den man messar med har blå rutor om de har iCloud och gröna om de stackarna har andra telefoner än iPhone.

Hur ändrar man färgen i så fall i telefonen, hittar inget i inställningar?

  • Medlem
  • /dev/null
  • 2013-10-25 18:29
Ursprungligen av kjellebelle:

Trodde detta var beroende på vilken typ det handlar om, jag menar alltså som i telefonen där man ser att den man messar med har blå rutor om de har iCloud och gröna om de stackarna har andra telefoner än iPhone.

Hur ändrar man färgen i så fall i telefonen, hittar inget i inställningar?

Antagligen går det bara att ändra i OS X-klienten, där får du inte några SMS så då blir det ingen förvirring över färgerna. Allt är ju iMessage. På iOS så ska det vara både vanliga SMS och iMessage, så där har nog Apple valt att vara lite mer restriktiva. Men det vore en trevlig detalj om man kunde bytt färg.

1
Bevaka tråden