Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

min wacompenna fastnar och gör sen ett hopp

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-15 10:46

jag har sen några veckor tillbaka problem med min wacomplatta. när jag klickar på någonting liksom fastnar pennan en liten liten stund där jag klickar och sen gör den ett litet hopp åt det hållet jag för pennan. det här gör det otroligt osmidigt att tex klona eller göra banor i photoshop. jag hade tidigare en wacom intous 3 där problemet började. men sen en vecka tillbaka har jag en ny intuos pro och problemet kvarstår. jag har installerat senaste drivrutinen (6.3.6-4). snälla, har någon en lösning?

/Lena

1. Datormodell?
2. Operativsystemversion?
3. Hur mycket minne (RAM) har du i datorn?
4. Hur mycket ledigt utrymme har du på hårddisken?
5. Har du installerat alla tillgängliga uppdateringar?
6. Uppstod problemet bara helt plötsligt, eller gjordes det någon förändring i datorn (hårdvara eller mjukvara) som du kan sätta i samband med att problemet startade?
7. Hur är plattan kopplad till datorn? Direkt i datorn eller via en USB-hub? Om den är kopplad via hub, prova gärna att koppla direkt i datorn, för att se om det blir någon skillnad.
8. Har du provat att skapa en ny användare i datorn för att se om plattan beter sig likadant där? Om inte, prova gärna det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-15 11:35

1. Jag har en MacBook Pro 15" med en extra SSD-disk (128Gb)
2. Mac OS X Lion 10.7.5 (11G63)
3. 8 GB 1333 MHz DDR3
4. har 26 GB ledigt arbetsminne
5. japp, alla updateringar ska vara gjorda
6. ja det uppstod bara plötsligt vad jag kan minnas. kommer inte ihåg att det hände i samband med någonting.
7. plattan är kopplad till skärmen, men jag har även testat att koppla den till direkt till datorn och trådlöst. samma problem ändå, både på den externa skärmen och på datorns.
8. testat, ingen skillnad. jag blir galen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-10-15 13:18

Avinstallera drivrutinen komplett (inkl alla plist-filer) och installera den igen.
Kollat med Wacom?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-10-15 13:28

vad är en plist-fil? jag installerade ny drivrutin för en vecka sen när jag köpta min nya wacom, så det borde inte spela nån roll. men jag kan ju testa försås.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-10-15 13:33

plist-filer innehåller inställningar, ligger i Biblioteksmappen. Finns dels i roten på hårddisken, dels under din användarmapp. Det svåra kan vara att veta vilken som hör till dina drivrutiner för Wacom…
Kontaktat Wacom med ditt problem?

1
Bevaka tråden