Spräckt skärm

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare,

Har råkat spräcka skärmen på min iPhone, någon som vet ifall man kan ha tur och få den utbytt på Apple Store i Täby? Även om den inte är köpt direkt från Apple.

Förmodligen inte, men du får ta dig dit och prova.

• Medlem
  • International user
  • 2013-10-13 18:00

De bör kunna erbjuda en utbytestelefon som en auktoriserad återförsäljare kan.

Min fru fick en utbytestelefon för sin iPhone 5 16 GB med spräckt skärm i Täby. Kostade 2200. Då är "allt man kan ta på" nytt, likaså batteriet. Garantin fortsätter gälla från ursprungliga inköpsdatumet. Den var köpt i Täby. Vet inte vad de har för policy på telefoner ej köpta direkt från Apple, men det är förmodligen samma eftersom det inte är ett garantiärende utan något man får stå för själv när man lyckats krossa skärmen.

Tips, beställ tid i Genius Bar först, så slipper du vänta: http://concierge.apple.com/geniusbar/R505

Ah okej, tack för alla svar. Jag får åka dit och ta reda på det, en helt ny mobil för 2200kr är ju inte katastrof.

• Medlem
  • 2013-10-14 10:01
Ursprungligen av Sir N.:

Då är "allt man kan ta på" nytt, likaså batteriet.

Är verkligen batteriet nytt också? Jag fick min Femma utbytt och tycker att den "nya" enheten har sämre batteritid än min 1 år gamla lur hade.

Ursprungligen av Dalle:

Är verkligen batteriet nytt också? Jag fick min Femma utbytt och tycker att den "nya" enheten har sämre batteritid än min 1 år gamla lur hade.

Så sa "geniet" på Apple Store i alla fall.

Var på Apple Store i Täby idag, dom har precis fått in maskinen och hade någon genomgång. Fick skärmen utbytt för 1429kr.

1
Bevaka tråden