Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpa mac från Greentech

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Jag sitter och funderar på att köpa en begagnad mac och har kollat på greentech.se då de erbjuder väldigt låga priser på rekonditionerade macar. Den jag kollat på är en Macbook mid 2010 med 240gb SSD och utökat minne till 4gb för 5000:- med 12 månader garanti inkl studentrabatt. Är detta en bra eller dålig deal?

Ursprungligen av Ashashiva:

...Är detta en bra eller dålig deal?

Det är en ganska bra deal, tycker jag. 12 månaders garanti är ju bra, och det kan vara värt mycket om något skulle hända. Och SSD är ju bra.

Vad ska du använda datorn till? Core 2 Duo är en gammal processor idag, men kan räcka om användningsområdena inte är alltför krävande.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det är en ganska bra deal, tycker jag. 12 månaders garanti är ju bra, och det kan vara värt mycket om något skulle hända. Och SSD är ju bra.

Vad ska du använda datorn till? Core 2 Duo är en gammal processor idag, men kan räcka om användningsområdena inte är alltför krävande.

Kommer använda den till min C-uppsats samt till mina nuvarande studier, kanske någon film på tåget. Har en stationär PC redan som jag lirar spel på så kommer inte använda macbooken till något sådant. Kan hända att jag kommer köra upp PDF och powerpoint presentationer på en projektor, såg att mid 2010 macbook har stöd för HDMI med ljud via mini-dp porten så borde funka smärtfritt med adapter.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-10 18:38
Ursprungligen av Ashashiva:

Kommer använda den till min C-uppsats samt till mina nuvarande studier, kanske någon film på tåget. Har en stationär PC redan som jag lirar spel på så kommer inte använda macbooken till något sådant. Kan hända att jag kommer köra upp PDF och powerpoint presentationer på en projektor, såg att mid 2010 macbook har stöd för HDMI med ljud via mini-dp porten så borde funka smärtfritt med adapter.

Kommer att funka perfekt för dina behov 12 månaders garanti är ju supernice .
Det stämmer att denna modell som du nämner har stöd för HDMI med ljud via mini-dp porten så vad mer kan man önska.

Det där med processorn ska du ta lätt på ingen jätteskillnad mellan en icore 5 2.4 Ghz och en intel core 2 duo 2.4 Ghz tycker jag.
Garantin och SSD driven går före processorn alla dagar i veckan.
SSD driven gör den stora skillnaden för prestandan samt max ram-minne 8 GB på sikt .

Ursprungligen av cubeis:

Kommer att funka perfekt för dina behov 12 månaders garanti är ju supernice .
Det stämmer att denna modell som du nämner har stöd för HDMI med ljud via mini-dp porten så vad mer kan man önska.

Det där med processorn ska du ta lätt på ingen jätteskillnad mellan en icore 5 2.4 Ghz och en intel core 2 duo 2.4 Ghz tycker jag.
Garantin och SSD driven går före processorn alla dagar i veckan.
SSD driven gör den stora skillnaden för prestandan samt max ram-minne 8 GB på sikt .

Köpte en tidigare idag. Det tillkommer 4gb ram totalt på den istället för 2gb som är standard men tänkte att då jag inte kommer spela nått på den skall jag känna efter om jag verkligen behöver mer än 4gb. Det tyngsta jag kommer köra på den är 720p filmer vilket funkade utan minsta problem på modellen som kom innan denna med 9400m.

Ursprungligen av Ashashiva:

Köpte en tidigare idag. Det tillkommer 4gb ram totalt på den istället för 2gb som är standard men tänkte att då jag inte kommer spela nått på den skall jag känna efter om jag verkligen behöver mer än 4gb. Det tyngsta jag kommer köra på den är 720p filmer vilket funkade utan minsta problem på modellen som kom innan denna med 9400m.

Ram kan man i princip aldrig få för mycket av, om man inte betalar överpris vill säga. Ju mer ram du har desto mindre "badboll" o desto snabbare programhantering får du. Jag har 12GB i min iMac(2009) o då jag ofta sitter med flera program o dokument uppe/igång samtidigt kommer dessa 12GB väl till pass.

Senast redigerat 2013-10-11 08:20
1
Bevaka tråden