Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple bekräftar problem med Imessage

Tråden skapades och har fått 46 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2013-10-04 14:47
Ursprungligen av Adrian B:

Blä, efter några dygn utan problem, efter att ha nollställt nätverksinställningarna, kom så problemen tillbaka igen.

I mina ögon är detta ett av de allvarligare problemen hittills i IOS. "Antennagate" var egentligen inget större problem och till och med Apples kassa kartor var ett mindre problem i praktiken när detta. Meddelanden är en basfunktion som många förlitar sig på för kommunikation, förmodligen rätt många som till och med använder det före att ringa samtal. Det ska inte vara så här struligt.

Har återkommit för mig också idag.

Ursprungligen av AndyK:

Har återkommit för mig också idag.

Samma här. Problemet för mig är att jag inte får ett felmeddelande. Undrade just idag varför jag inte fått svar på ett meddelande så ser jag att meddelandet fastnat på 90%.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2013-10-04 15:06
Ursprungligen av pmarriott:

Samma här. Problemet för mig är att jag inte får ett felmeddelande. Undrade just idag varför jag inte fått svar på ett meddelande så ser jag att meddelandet fastnat på 90%.

Det är just det som varit problemet, att man inte märkt att meddelandet inte gått iväg.
Nu håller jag koll på om de går iväg eller inte. Funkar det inte med en gång, så skickar jag det som SMS manuellt.

  • Medlem
  • Trondheim
  • 2013-10-04 15:24

Jag visste inte att jag hade ett problem ens, hos mig ser allt bra ut, men meddelandena kommer inte fram. Får göra en återställningen ikväll.

Men sen brukar det ta några dagar innan jag kommit ihåg vilket apple-id som ska vara var överallt. Saknar verkligen möjligheten att slå ihop apple-id, eller har den kommit och jag missat det?

Ursprungligen av andas:

Jag visste inte att jag hade ett problem ens, hos mig ser allt bra ut, men meddelandena kommer inte fram. Får göra en återställningen ikväll.

Men sen brukar det ta några dagar innan jag kommit ihåg vilket apple-id som ska vara var överallt. Saknar verkligen möjligheten att slå ihop apple-id, eller har den kommit och jag missat det?

Det räcker med att återställa nätverksinställningarna. Det enda du behöver då är att sätta upp alla WiFi-anslutningar på nytt.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2013-10-04 15:38
Ursprungligen av pmarriott:

Det räcker med att återställa nätverksinställningarna. Det enda du behöver då är att sätta upp alla WiFi-anslutningar på nytt.

Och slå av och på iMessage

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-10-04 22:25

Jag återställde nätverksinställningarna när det inte funkade för några dagar sedan, och det verkade ha hjälpt.
När det nu strilade idag igen har jag inte gjort något, det funkar ändå nu. Så felet kanske ligger hos Apple...

Det här är utan tvekan det mest irriterande problemet hittills i samband med en uppdatering. Mest irriterande är att det har gått så lång tid utan att de verkar få ordning på det. Eller kommunicerar vad som måste göras. Jag har bara en telefon som helt plötsligt inte klarar av det jag använder den till allra mest. Efter att jag insett att inte ett enda mess kommit fram de senaste 2-3 dagarna så har jag stängt av Message och kör enbart på SMS, men problemet med det är förseningen i leverans från de som fortsätter köra på Message.

Jag håller med. Betydligt större problem än alla övriga mer eller mindre pseudoproblem som dykt upp - inklusive spoofningen av touch id

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-10-07 16:16

Håller också med speciellt när det är så sporadiskt,ibland fungerar det bra och sen bara lägger av.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-10-07 20:59

För mig med 4s och iOS7 har det hittills fungerat hela tiden och så även för dottern med iOS7 på sin 4:a.

  • Medlem
  • Skånes sydkust
  • 2013-10-10 18:33

Verkar som det har stabiliserat sig. Någon som fortfarande har problem?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-10 20:27

Det var några dagar sedan jag senaste hade problem, ska hålla ögonen öppna nu.

Ursprungligen av AndyK:

Verkar som det har stabiliserat sig. Någon som fortfarande har problem?

Ja, det kan man lugnt säga!
Bara en bråkdel av alla sms/mms som kommer fram/skickas.
Upptäckte även ikväll att vissa av de sms jag borde fått till min Iphone, har landat i min Imac...o vissa inte???
Tycker det är dags för den där mjukuppdateringen nu!!

Ursprungligen av MrSinatra:

Det här är utan tvekan det mest irriterande problemet hittills i samband med en uppdatering. Mest irriterande är att det har gått så lång tid utan att de verkar få ordning på det. Eller kommunicerar vad som måste göras. Jag har bara en telefon som helt plötsligt inte klarar av det jag använder den till allra mest. Efter att jag insett att inte ett enda mess kommit fram de senaste 2-3 dagarna så har jag stängt av Message och kör enbart på SMS, men problemet med det är förseningen i leverans från de som fortsätter köra på Message.

Det värsta är ju att det inte verkar fungera trots att man stänger av Imessage...
Hopplöst!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-10-10 21:22
Ursprungligen av Ugglan79:

Det värsta är ju att det inte verkar fungera trots att man stänger av Imessage...
Hopplöst!

Har du startat om din telefon nyligen?

Ursprungligen av zinned:

Har du startat om din telefon nyligen?

Japp!
Typ 10 ggr sista dagarna... både vanlig omstart och sk hård återställning.

Bevaka tråden