Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Photoshop

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!!
Jag försökte hämta "photoshop" på adobe.com..
..men så här såg det ut..vad gör jag för fel?

Har du testat det som meddelandet hänvisar till, dvs söka efter uppdatering i Photoshop? Eller kör du en fresh install?

Vilken version av OSX kör du?

Hej!
Tack för ditt svar.
Jag har 10.6.8. Och, ja..jag har gjort som meddelandet hänvisade men fick ändå felet. Hur söker man uppdatering just efter photoshop?
Vad innebär "fresh install"? Sorry, jag är inte så bra på datorer:(

Ursprungligen av guzelle87:

Hej!
Tack för ditt svar.
Jag har 10.6.8. Och, ja..jag har gjort som meddelandet hänvisade men fick ändå felet. Hur söker man uppdatering just efter photoshop?
Vad innebär "fresh install"? Sorry, jag är inte så bra på datorer:(

Jag använder inte Photoshop själv, så kan hända att jag "skjuter i blindo", eller vad man säger Det brukar dock vara så att vissa program som är gjorda för en version av OSX inte fungerar till en annan version. Den uppdatering som du försöker installera kanske endast är applicerar för PS som körs på t.ex OSX 10.7 eller nyare.

Fresh install = ny installation. Men då du nämner att du får samma fel via PS, så har du det redan installerat om jag förstår dig korrekt.

Är det programuppdateringen via "äpplet" som du körde, eller gick du in via fliken "hjälp" i PS och sökte efter en uppdatering?

via flinken

Ursprungligen av guzelle87:

...Jag försökte hämta "photoshop" på adobe.com...

Nej, det du har laddat ner, och försökt installera, verkar vara en liten uppdatering till Photoshop.

Har du redan Photoshop intallerat på din dator? I så fall vilken version?
Vilken uppdatering är det du har försökt installera?

CS6 står det

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2013-09-30 16:35
Ursprungligen av guzelle87:

CS6 står det

Är det Photoshop CS6 du har installerat på datorn?

japp

vad gör jag sen???

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-01 01:37
Ursprungligen av guzelle87:

vad gör jag sen???

Ja du, det beror på vad du vill göra?
Om du nu har CS6 installerat så rekommenderar jag dig att uppdatera inifrån programmet. I övrigt ser jag inte vad problemet är?

Startar Photoshop CS6 när du dubbelklickar på ikonen? Om inte, hur ser det ut då? Är det samma rutor som dyker upp på första bilden du la upp här?

Ursprungligen av kladda:

Ja du, det beror på vad du vill göra?
Om du nu har CS6 installerat så rekommenderar jag dig att uppdatera inifrån programmet. I övrigt ser jag inte vad problemet är?

Startar Photoshop CS6 när du dubbelklickar på ikonen? Om inte, hur ser det ut då? Är det samma rutor som dyker upp på första bilden du la upp här?

Hej! Och hur uppdaterar man inifrån programmet? Ja, jag startar och får samma rutor som du ser på bilden:(

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-10-01 10:27

Alltså, efter att ha kikat väldigt snabbt slår det mig som väldigt märkligt att du har laddat ned CS6 från adobes hemsidan. Däremot kan du kanske ha fått ned en utvärderingsversion av Photoshop CC. Läs mer om CC http://www.adobe.com/se/products/creativecloud.html

Tips är att du börjar från början. Avinstallera det gamla, ta ner Photoshop CC eller köp CS6 någonstans och börja från början igen

åhh, kan man inte göra det utan att betala?

Ursprungligen av guzelle87:

åhh, kan man inte göra det utan att betala?

Jo, men då är det illegal piratkopiering och det tar vi inte ens i med tång på detta forum. Vill du ha Photoshop får du köpa det.

1
Bevaka tråden