Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bilder visar Ipad i nya färgen rymdgrå

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu kommer högupplösta bilder som sägs visa femte generationens Ipad i nya färgen rymdgrå som Apple introducerade med Iphone 5S.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Lund
  • 2013-09-25 12:50

Vad skiljer denna färgen och de tidigare gråa modellerna? Är det att även logotypen blivit grå eller är det en annan variant av grå?

Ursprungligen av ducedo:

Vad skiljer denna färgen och de tidigare gråa modellerna? Är det att även logotypen blivit grå eller är det en annan variant av grå?

Ah ja, bra fråga. Den nuvarande modellen av Ipad har en silvrig baksida. Ipad Mini däremot har en baksida i antingen svart eller silver. Den rymdgråa färgen har jag inte sett på riktigt än men den ser ut att vara något ljusare än den svarta, mörkgrå helt enkelt.

  • Medlem
  • Östergötland
  • 2013-09-25 13:49
Ursprungligen av ducedo:

Vad skiljer denna färgen och de tidigare gråa modellerna? Är det att även logotypen blivit grå eller är det en annan variant av grå?

Den nuvarande (stora) iPaden är mer "silverglittriga" brist på bättre ord. En ljusare och blankare version. Jag tycker dagens svarta iPad Mini är för mörk, så denna rymdgrå (space grey) är mer tilltalande. Vill ju ha en iPad med svart ram. Det optimala vore en svart ram med silvrig baksida precis som min iPad 3 är idag. Metallknapparna från iPad Mini är dock snyggare än plastknapparna.

Är det nån som vet om det ska det vara touch ID på iPad mini 2 och iPad 5?

Ursprungligen av JOHN:

Är det nån som vet om det ska det vara touch ID på iPad mini 2 och iPad 5?

Ja, någon vet. Däremot inte någon utanför Apple i dagsläget.

Ursprungligen av JOHN:

Är det nån som vet om det ska det vara touch ID på iPad mini 2 och iPad 5?

Det känns inte så troligt i dagsläget, har inte sett några rykten kring det i alla fall.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-26 20:09
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Det känns inte så troligt i dagsläget, har inte sett några rykten kring det i alla fall.

Varför är det inte troligt?

Ursprungligen av zinned:

Varför är det inte troligt?

Skriver ju det, inte sett ett hört nått som tyder på det än. Tycker du det känns troligt?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-26 23:40
Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Skriver ju det, inte sett ett hört nått som tyder på det än. Tycker du det känns troligt?

De brukar ju gå ganska hand i hand, därför undrar jag varför du tror att det INTE kommer på iPad...?

Har läst om rykten som säger att den inte kommer Touch ID till nya iPaden. Jag skulle dock bli förvånad om så vore fallet.

9to5mac tror inte heller på Touch ID till iPad.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-27 09:35
Ursprungligen av Capeman:

9to5mac tror inte heller på Touch ID till iPad.

Ok, säger de varför?

Nej, Mark Gurman skriver det i nedanstående artikel. "Likely no Touch ID".

http://9to5mac.com/2013/09/25/can-apple-annou...

Tycker det är konstigt om de inte gör det dock, som om de skulle struntat i att implementera Lightning i iPad mini och iPad 4 förra året. Men det kanske rör sig om begränsningar i hur många sensorer de kan tillverka.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-27 09:44
Ursprungligen av Capeman:

Nej, Mark Gurman skriver det i nedanstående artikel. "Likely no Touch ID".

http://9to5mac.com/2013/09/25/can-apple-annou...

Tycker det är konstigt om de inte gör det dock, som om de skulle struntat i att implementera Lightning i iPad mini och iPad 4 förra året. Men det kanske rör sig om begränsningar i hur många sensorer de kan tillverka.

Lite så jag resonerar också.

Men skriver Gurman det så är det väl också troligt att det inte implementeras i iPad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-30 19:14

Klockrent om denna nya design håller i sig. Jag stått över både 3an och 4an så nu är det dags för en upgrade, oavsett färg och TouchID.

1
Bevaka tråden