Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Säkerhetsbrister funna i IOS 7

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det nya kontrollcentret i IOS 7 går att nå från låsskärmen och en användare rapporterar nu om en bugg som gör det möjligt att komma åt bland annat bilder och Facebook.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • International user
  • 2013-09-20 11:15

Sjukt att folk orkar sitta och testa sånt.

Funkar inte på min. Det står att man behöver trycka "något längre" på hemknappen andra gången för att få upp multitasking, men på min drar bara Siri igång. Med kortare tryck kommer jag bara tillbaka till låsskärmen.

Ursprungligen av pmarriott:

Funkar inte på min. Det står att man behöver trycka "något längre" på hemknappen andra gången för att få upp multitasking, men på min drar bara Siri igång. Med kortare tryck kommer jag bara tillbaka till låsskärmen.

Jag var tvungen att testa flera gånger och var på väg att ge upp, men så gick det helt plötsligt. Man ska vara väldigt snabb på dubbeltryckningen av hemknappen för att få upp appväxlaren.

Jag kom in i multitaskläget men kom därifrån inte in i någon app.

Ursprungligen av Macaddict:

Jag kom in i multitaskläget men kom därifrån inte in i någon app.

Du måste gå via kameran och bilder.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-09-20 13:42

Det gick på första försöket på min iPhone 5.

Funkade på andra försöket på min 4S.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2013-09-20 17:32

Varför upptäcks sådant här inte under betatestningen? Eller gör det det och de som hittar det sitter och håller på "säkerhetsålet" för att få bli först vid releasen och sänka Apple?

Ursprungligen av MatsOlov:

Varför upptäcks sådant här inte under betatestningen? Eller gör det det och de som hittar det sitter och håller på "säkerhetsålet" för att få bli först vid releasen och sänka Apple?

Det måste ut till den breda massan innan tillräckligt många har det för att det ska finnas någon ettrig liten jäkel med tillräckligt mycket tid och tillräckligt lite att göra för att hitta sånt här.

Nåja, det finns två enkla sätt att stoppa det innan Apple kommer med en fix

  • Slå av åtkomst till kontrollcenter från låsskärmen

  • Slå av Siri från låsskärmen

Och någon måste först komma åt din fysiska telefon.

Om du nu är orolig för att någon ska göra något.

Jag är inte speciellt bekymrad

När det gäller kontrollcenter så har jag slagit av det sedan länge eftersom det gjorde det svårare att snabbaktivera kameran

1
Bevaka tråden