Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Synkronisering av gamla kontakter och kalenderuppgifter mellan iPhone och Mac mini

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har köpt en nu Mac mini och har börjat använda iCloud. Det fungerar bra mellan Macen och iPhonen när det gäller nya kontakter och kalenderuppgifter. Men jag lyckas inte synkronisera alla gamla kontakter och inte kalenderuppgifter som infördes innan jag startade nya datorn och iCloud. (Undantag: det fåtal gamla uppgifter jag har i min Google-kalender har synkats in i iCal, men inte sånt som jag skrivit in i ICal i min gamla dator och tidigare synkats med iPhonen, eller skrivit in direkt i iPhonen.)
Det lustiga är att rätt många kontakter har synkats in i nya macen, men inte alla.
Jag har försökt hitta något i iTunes men där står det bara att kontakter och kalender är synkroniserade. Jag har genomfört säkerhetskopiering mellan iphonen och macen.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-19 22:31

Om du ska synka mellan dina enheter ska du bara använda iCloud och inte blanda in iTunes för då ställer du till det.

1
Bevaka tråden