Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Air eller Pro?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Som så många andra undrar jag vilken dator som passar just mig bäst..

Den ska vara relativt smidig och mest användas i studier. Samtidigt föredrar jag att köra Spotify, och flera olika webbplatser på samma gång. Då jag aldrig har haft en Mac förut så ber jag om era tips och råd! Kan även tillägga att det Inte hade varit helt fel att kunna köra Minecraft, men det är inget måste
Så, vad rekommenderar ni?

Sedan undrar jag även lite om studentrabatten man kan få, vad innebär den?

Ursprungligen av SweetBBQ:

Som så många andra undrar jag vilken dator som passar just mig bäst..

Om du ska köpa datorn idag, så skulle jag rekommendera Air. Men om du kan vänta en månad eller två, så kommer det med största sannolikhet en ny modell av Pro. Och då kanske rekommendationen blir annorlunda.

Men det tipset är ju väldigt generellt. För att kunna vara lite mer detaljerad och konkret, så bör du nog ge oss lite mer riktlinjer, t.ex en ungefärlig budget.

Ursprungligen av SweetBBQ:

...Sedan undrar jag även lite om studentrabatten man kan få, vad innebär den?

Där är det också svårt att ge generella svar. Rabattvillkoren kan variera lite beroende på var du hade tänkt köpa datorn (Apple Store online, Apple Store retail, annan Apple-återförsäljare, elektronikvaruhus, osv).

Så den informationen hittar du nog bäst genom att studera de olika försäljningsställenas hemsidor.

Senast redigerat 2013-09-13 13:48
Ursprungligen av SweetBBQ:

Samtidigt föredrar jag att köra Spotify, och flera olika webbplatser på samma gång. Då jag aldrig har haft en Mac förut så ber jag om era tips och råd!

Det var väldigt vilka krav du har; flera webbplatser på samma gång. Du får lugna ner dig lite.

Det spelar absolut ingen roll. Du kan köpa en begagnad ThinkPad och det kommer att gå alldeles utmärkt.

Ursprungligen av SweetBBQ:

Kan även tillägga att det Inte hade varit helt fel att kunna köra Minecraft, men det är inget måste

Eventuellt kan grafiken bli lite lidande om du bara har ett Intel HD 4000. MacBook Pro med Nvidia kommer att gå bättre. Det beror på vad du tycker är acceptabelt.

Ursprungligen av SweetBBQ:

Den ska vara relativt smidig och mest användas i studier.

Det låter som en Air. Lätt och smidig, dock betalar du lite extra med tanke på de minimala utbyggnadsmöjligheterna och den inbyggda grafiken.

Ursprungligen av SweetBBQ:

Sedan undrar jag även lite om studentrabatten man kan få, vad innebär den?

Det blir billigare.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2013-09-13 23:23
Ursprungligen av John A:

Det var väldigt vilka krav du har; flera webbplatser på samma gång. Du får lugna ner dig lite.

Det spelar absolut ingen roll. Du kan köpa en begagnad ThinkPad och det kommer att gå alldeles utmärkt.

Eventuellt kan grafiken bli lite lidande om du bara har ett Intel HD 4000. MacBook Pro med Nvidia kommer att gå bättre. Det beror på vad du tycker är acceptabelt.

Det låter som en Air. Lätt och smidig, dock betalar du lite extra med tanke på de minimala utbyggnadsmöjligheterna och den inbyggda grafiken.

Det blir billigare.

Sarkasmen flödar

Du klarar dig med en Air helt klart.
Enda anledningen (med dina användnings områden) till att du skulle fundera på en Pro istället är om du vill ha en skärm med högre upplösning.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-09-14 00:55
Ursprungligen av SweetBBQ:

Sedan undrar jag även lite om studentrabatten man kan få, vad innebär den?

Det var länge sedan jag själv var student, men då var det åtminstone så att Apple erbjöd en studentrabatt på cirka 5% medan man via Mecenatkortet kunde få 10%

http://store.apple.com/se-edu

http://www.mecenat.se/studentrabatter/datorer...

1
Bevaka tråden