Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Pro drar mkt batteri i sleepmode m. Mountain Lion

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
min Macbook (2.8 ghz i7, 4gb ram, os 10.8.4, inköpt tidigt 2012) drar en jäkla massa batteri i sleep mode. Kom just hem efter två dygn borta och batteriet har gått från 100% till 78%. Vet inte om vissa tycker att det är ok, men min gamla vita macbook betedde sig inte så. Batteriet kan lätt draina 10% över en natt - och snål batteritid som det är så vill man ju gärna kunna gå lite mellan laddningarna.

Har, såklart, googlat problemet men det verkar vara långt från alla som hittat någon lösning på problemet. Nu undrar jag därför om någon annan råkat ut för samma sak och ifall det finns någon bra fix på detta?

Reset av PRAM och SMC har gjorts åtskilliga gånger.

Tacksam för svar!

/P

Verkar vara ett vanligt problem med Mountain Lion.
Jättetråd hos Apple; https://discussions.apple.com/thread/4135250?...

Bra att veta. Gick i tankarna att det var mitt batteri som var på väg att ge upp. F.ö så sitter jag på senaste betan av Mavericks och har samma problem. Vi får hoppas att problemet löses innan den skarpa versionen av 10.9 kommer.

10% på en natt är väl helt normalt? Jag har aldrig haft en laptop, varken Mac eller PC, som har klarat mer än 3-4 dagar i sleep på en laddning. Mina 3 senaste datorer, MacBook Pro, 13" och 15" har alltid varit nere under 50% efter en helg på standby i väskan. Oavsett om jag kört Leopard, Snow Leopard, Lion, Mountain Lion eller Mavericks.

1
Bevaka tråden