Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Spotify Connect ny lösning för trådlös uppspelning

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tillsammans med ledande högtalartillverkare lanserar Spotify nya tjänsten Connect, ett nytt sätt att spela upp musik trådlöst.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2013-09-03 14:21

Så de bygger in en chromecast i förstärkare/högtalare

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-03 18:07

Intressant! Har precis bestämt mig för att köpa ett Sonos-paket. Så avvaktar lite o ser vad som händer med detta...

Kul med ännu en proprietär lösning.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-03 20:58

Proprietär?

proprietära format eller kommunikationsprotokoll (vilka i motsats till öppen standard avser format som inte grundar sig på en publicerad standard, utan kontrolleras av ett företag som kan sätta upp handelshinder för andra leverantörer som vill implementera en kodek för formatet, exempelvis orimligt höga licensavgifter). ?

Ursprungligen av Kajan:

Proprietär?

proprietära format eller kommunikationsprotokoll (vilka i motsats till öppen standard avser format som inte grundar sig på en publicerad standard, utan kontrolleras av ett företag som kan sätta upp handelshinder för andra leverantörer som vill implementera en kodek för formatet, exempelvis orimligt höga licensavgifter). ?

Den kanske är öppen. Vet du mer och kan berätta om det?

Enligt artikeln är Sonos med på tåget. Är det verkligen så? Det konkurrerar ju med deras egen lösning, och här finns inte deras logga med: http://news.spotify.com/us/connect/

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-03 21:55
Ursprungligen av keptang:

Den kanske är öppen. Vet du mer och kan berätta om det?

Hehe, nä jag visste bara inte vad ordet betydde och undrade om det var den beskrivningen du menade.

Ursprungligen av Jonas Lundin:

Enligt artikeln är Sonos med på tåget. Är det verkligen så? Det konkurrerar ju med deras egen lösning, och här finns inte deras logga med: http://news.spotify.com/us/connect/

Jag hoppas det, vet dock inte riktigt vad det innebär i praktiken. När jag pratade med en säljare på Hifi-klubben angående Sonos så berättade han att han själv varit på Sonos huvudkontor och menade på att dem har mycket god och stadig kontakt med Spotify. Det konstiga är att jag har för mig att han sa att det till viss del redan fungerar såhär. Man kommer åt sina Spotify spellistor via Sonos app på telefonen sen fixar "högtalaren" själv kontakt med spotify, just för att det t.ex. Inte ska bli problem om man råkar komma ur "täckning". Så jag e lite förvirrad. Detta handlar kanske mer om att ta den tekniken till en högra och mer omfattad nivå.

Jag har själv en Play:5 och det fungerar just så redan nu. Alla högtalare är en egen mottagare. Systemet bygger ett eget "wifi" för alla högtalare i hemmet för att inte behöva konkurrera med annan datatrafik på det befintliga trådlösa. Det gör att alla högtalare kan vara i perfekt sync och kan agera stereopar och multirum, mm. Men det innebär också att systemet inte är gjort för mobilt bruk. Men hemma fungerar det perfekt!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-04 06:14

Det jag kan tänka mig är att Spotify är ute efter att kunna göra det här från sin egen App, för som sagt i nuläget så styr du via Sonos App. Vilket innebär att man inte har möjlighet att t.ex. söka efter låtar. Utan bara spela upp från de spellistor man har.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-09-04 08:04

Inte alls intressant för det skulle innebära att jag måste byta ut all min hårdvara enbart för Spotify´s skull.
För förstagångs köpare kanske men jag tror detta alla fall inte kommer slå som någon stor feature.
Utan det kommer bara vara en funktion i framtiden som bara finns där om och när man behöver den.

Ursprungligen av Jonas Lundin:

Enligt artikeln är Sonos med på tåget. Är det verkligen så? Det konkurrerar ju med deras egen lösning, och här finns inte deras logga med: http://news.spotify.com/us/connect/

Hm, verkar något oklart hur det blir med Sonos framöver enligt Techcrunch. Men du har rätt i att de inte är med nu från start, uppdaterar artikeln. Tack för hjälpen.

Ber om ursäkt för förvirringen.

Ursprungligen av Kajan:

Det jag kan tänka mig är att Spotify är ute efter att kunna göra det här från sin egen App, för som sagt i nuläget så styr du via Sonos App. Vilket innebär att man inte har möjlighet att t.ex. söka efter låtar. Utan bara spela upp från de spellistor man har.

Klart att du kan söka efter låtar/album/artister på Spotify i Sonos App. Och efter senaste uppdateringen kan du även skapa spellistor på Spotify. (Har du sedan flera högtalare i huset så kan du spela olika musikströmmar till dessa från ett enda Spotifykonto samtidigt. Så systemen kommer nog inte att vara helt lika.)

Senast redigerat 2013-09-04 09:22
  • Medlem
  • Malmö
  • 2013-09-05 13:51
Ursprungligen av Jonas Lundin:

Klart att du kan söka efter låtar/album/artister på Spotify i Sonos App. Och efter senaste uppdateringen kan du även skapa spellistor på Spotify. (Har du sedan flera högtalare i huset så kan du spela olika musikströmmar till dessa från ett enda Spotifykonto samtidigt. Så systemen kommer nog inte att vara helt lika.)

Det var jag som hade lite dåligt minne där, det var skapandet av spellistor som inte var möjligt, men då är det också fixat nu.

1
Bevaka tråden