Hur göra noteringar/instruktioner i wordpress admin

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Finns det någon plug in till Wordpress som gör att man kan skriva in noteringar/instruktioner. Det kan vara t ex instruktioner till de som underhåller siten. Som en liten manual.

Vissa moment gör man väldigt sällan och då glömmer man lätt bort hur man har gjort därför vore det kanon om man kunde skriva in noteringar direkt i wordpress admin.

Tacksam för tips

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-03 12:34

Menar du att lutanvändare ska kunna anteckna?

Ett sätt jag kommer på är att lägga till ett custom field, t.ex med Advanced Custom Fields, som du bara använder för dina anteckningar och inte spottar ut i frontend.

Vill du bara visa information för dina användare kan du även då köra ACF och lägga till en metabox som bara innehåller text.

Du kan även göra en egen dashboard-panel med användarinfo. Ett enkelt sätt är via White Label Cms.

Båda dessa pluggar kanske är lite bulkiga för syftet men de är väletablerade och lättanvända.

1
Bevaka tråden