Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flash suger verkligen!!

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-01 20:11

Ganska länge har jag kört Firefox och Safari utan Flash samt Google Chrome med sin inbyggda Flash och allt har fungerat ganska bra.

Jag har copy/paste URL i Chrome för att kunna se YouTube som länkats till på någon sida i de andra webbläsarna (jag har ganska många flikar öppna i alla webbläsare).

Men nu var det en sak jag ville ha i Firefox som krävde Flash och istället för att växla så gjorde jag en uppgradering av Flash rakt över...

Nu kör datorn fläktarna för fullt hela tiden (förut startade de knappt).

2.4GHz C2D 8GB RAM

Först dödade de Freehand och nu ska de förpesta allt med Flash som uppenberligen är så otroligt dåligt optimerat att det är skrämmande.

Adob€ = Nya Micro$oft

Tråkigt att du behöver Flash. Lider verkligen med dig. Det känns dock bra att utvecklingen är på väg bort från det.

FlashBlock och NoScript är bra tillägg til Fx för att få tyst på fläktarna.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2013-09-01 20:17

Hur avinstallerar m,an Flash globalt ?

Flash suger på OS X, spel suger på OS X också.
Vems fel är detta egentligen.. Adobe/speltillverkarnas eller Apples?

Ursprungligen av TureB:

Hur avinstallerar m,an Flash globalt ?

Ta bort Flash-pluginen från Firefox? Installera FlashBlock i webbläsarna.

Ursprungligen av Anderlind:

Flash suger på OS X, spel suger på OS X också.
Vems fel är detta egentligen.. Adobe/speltillverkarnas eller Apples?

Med tanke på att det finns massor med saker som inte suger så går min röst till Adobe. Åtminstone till dess de slutar att hålla källkoden hemlig så att vi kan se för oss själva att det inte är deras fel.

Ursprungligen av John A:

Med tanke på att det finns massor med saker som inte suger så går min röst till Adobe. Åtminstone till dess de slutar att hålla källkoden hemlig så att vi kan se för oss själva att det inte är deras fel.

Bättre ifall Flash bara försvinner och andra tekniker som HTML5 ersätter.

Utan att i övrigt diskutera Flash så kan jag säga att du valt den absolut sämsta browsern för Flash, nämligen Firefox. Läs gärna igenom denna tråd

http://www.99mac.se/forum/t/286804-fem-ganger...

1
Bevaka tråden