Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Komma åt och lagra filer överalltifrån!

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag vill ha någon form av lagring och jag vill att den ska klara massor Frågan är vad jag ska ha för någon som ska klara allt det här: (Jag har en Apple TimeCapsule som jag trodde skulle lösa alla mina problem men jag hade nog läst på för dåligt för det gjorde den inte).

Automatisk backup från både pc och mac
Åtkomst av filer från ipad/iphone i mitt hemnätverk.

Jag vill också kunna komma åt min information när jag inte är i mitt hemnätverk:

Komma åt bilder och filmer via ipad via annat wifi (än mitt hemnätverk) eller 3G.
Ladda upp filer från ipad/iphone via annat nätverk än mitt hemnätverk.

Ladda upp filer från mac i ett annat nätverk.
Ladda upp filer från en pc till min lagring från ett annat nätverk.

Kort och gott vill jag kunna ladda upp bilder/filmer när jag inte är hemma. Jag vill sedan via 3G-uppkoppling kunna streama dessa filmer till min ipad när jag typ åker tåg eller i mitt hemnätverk för att knna kolla på dem i min appletv

Och dessutom ska den vara prisvärd och lätthanterad såklart ^^. Så den ska fungera till tre iphones, två ipads, två pc och en mac. Sen om det är en NAS eller en molntjänst jag ska ha det vet jag inte

Har ni någon superb lösning på detta ?

Jag har tittat på WD My Book Live( i kombination med en airport extreme isf) , någon som har erfarenhet?

Vi har fiberuppkoppling hemma.

Tacksam för svar

Hej,

Kan dropbox vara ett alternativ? Tror den stödjer det mesta av det du begärde.

Mvh

Du behöver en NAS.

Förslagsvis en från Synology, de är användarvänliga och har appar till iOS etc. Sök här på forumet efter tråden "Vilken NAS?" För att läsa på, alt ställa frågor.

Hej! Det blev en My Book Live! Är myyyycket nöjd

1
Bevaka tråden