Problem att koppla upp sig med mobilt bredband (Telenor)

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har mobilt bredband via Telenor och har ofta problem med att jag inte kan koppla upp mig. Inloggningsrutan öppnas inte i webbläsaren och när jag besöker http://192.168.0.1/index.asp står det att webbsidan inte kan visas.

Har en macbook med mac OS X 10.6.8 (snow leopard) och har inte möjlighet att testa på en PC.

Testat med följande:
Avinstallera och installera om mjukvaran för modemet.
Byta USB port.
Stoppa in USB-modemet i datorn utan mellansladd.

Efter ett flertal försök med att ta ut och stoppa in USB-modemet etc lyckas jag tillslut koppla upp mig.

Har ni tips på vad jag kan göra? När jag väl är uppkopplad stannar jag uppkopplad och sitter alltid på samma ställe så det kan inte ha med täckning att göra.

Du skriver inte vilket modem du har. En annan sak du bör göra är att ringa Telenor (020- 222 222, alt 222 från mobilen).

1
Bevaka tråden