Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bootcamp kräver lösenord varje gång

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Av någon anledning så ber bootchamp om admin-lösenord varje gång jag ska starta om till Windows.

Sist jag använde detta program så bad han bara om detta lösenord första gången..

Någon som vet vad felet är eller hur jag löser detta?

Senast redigerat 2013-09-15 02:43
Ursprungligen av barbapappa_86:

Nej ett extra program som heter bootchamp
Underbart är det.
https://www.macupdate.com/app/mac/28468/bootc...

Jag har fått samma bekymmer men har ej lösning.

Ursprungligen av Borttaget:

Nej ett extra program som heter bootchamp
Underbart är det.
https://www.macupdate.com/app/mac/28468/bootc...

Jag har fått samma bekymmer men har ej lösning.

Testat köra utan det programmet? Kanske är det som är felkällan

Senast redigerat 2018-07-23 09:28
Ursprungligen av Mymac4ever:

Testat köra utan det programmet? Kanske är det som är felkällan

Jo jag vet att det är programmet som är "felkällan". Men jag vill använda det då det är mycket smidigare att kunna starta om till Windows när man är i os x genom att klicka i menyn högst upp. Så frågan är fortfarande hur jag löser problemet med bootchamp och inte bootcamp.

Ursprungligen av Mymac4ever:

Testat köra utan det programmet? Kanske är det som är felkällan

Det fungerar alldeles utmärkt att köra option-tangent vid boot eller välja startdisk.

Men bootchamp är ett uppskattat verktyg och det äro den vi vill få fungerande igen

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-08-14 20:12

De kanske har ändrat i programmet:

However, the app only requires a single click and your admin password, and then it restarts your computer into Windows without further input from you.

Det tolkar jag som att man behöver skriva det varje gång. Jag har dock inte kört programmet själv.

Isf skulle jag kontakta utvecklaren/utvecklarna för att stämma av att man verkligen måste ange lösen varje gång.

Ursprungligen av kenjon:

De kanske har ändrat i programmet:

However, the app only requires a single click and your admin password, and then it restarts your computer into Windows without further input from you.

Det tolkar jag som att man behöver skriva det varje gång. Jag har dock inte kört programmet själv.

Programmet är inte uppdaterat på 8 månader och allra första gången behöver man fylla i lösen sen skall man inte behöva detta mer.
Efter dessa år jag använt det så är det i dagarna bekymret börjat.

Väntar själv svar från skaparen.

har idag (äntligen) kommit en uppdatering som löser detta problem.

1
Bevaka tråden