Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Itunes i molnet kommer till åtta nya länder

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Apple fortsätter att rulla ut sin Itunes i molnet-tjänst till åtta nya länder som nu kan ladda ned sina köpta filmer från Itunes Store igen.

Läs hela artikeln här

  • Medlem
  • 2013-08-08 17:43

Kom igen nu, Apple. Inkludera musik i iTunes i molnet för oss här i Sverige någon gång.

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-08 17:51
Ursprungligen av san:

Kom igen nu, Apple. Inkludera musik i iTunes i molnet för oss här i Sverige någon gång.

Kommer aldrig hända. Vi blir straffade pga Napster

  • Medlem
  • Luleå
  • 2013-08-08 18:47
Ursprungligen av lappen71:

Kommer aldrig hända. Vi blir straffade pga Napster

Napster? Har jag missat nåt nu igen?

Ser ut som att inget skandinaviskt land har musik-delen av iTunes in the cloud, medan däremot andra länder i vår närhet (t.ex. Estland) har det.

Har skivbolagens ägande i Spotify gjort att dom är kaxigare i andra förhandlingar....?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-08 18:53
Ursprungligen av json:

Napster? Har jag missat nåt nu igen?

Ser ut som att inget skandinaviskt land har musik-delen av iTunes in the cloud, medan däremot andra länder i vår närhet (t.ex. Estland) har det.

Har skivbolagens ägande i Spotify gjort att dom är kaxigare i andra förhandlingar....?

Haha är du så ung att du aldrig upplevde Napster?
Jag menar att vi blir straffade för fildelning.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2013-08-08 19:00
Ursprungligen av lappen71:

Haha är du så ung att du aldrig upplevde Napster?
Jag menar att vi blir straffade för fildelning.

Napster?

Wikipedia: Shawn Fanning var student vid Northeastern University i Boston när han skapade programmet Napster och, tillsammans med sin morbror, företaget Napster.

I så fall snarare Pirate Bay

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-08 19:21
Ursprungligen av gunek:

Napster?

Wikipedia: Shawn Fanning var student vid Northeastern University i Boston när han skapade programmet Napster och, tillsammans med sin morbror, företaget Napster.

I så fall snarare Pirate Bay

Så Napster var inte en form av fildelning?

Ursprungligen av lappen71:

Så Napster var inte en form av fildelning?

Börjar spåra lite..
Vad har Napster med Sverige och fildelning att göra och hur relaterar det till iTunes i molnet?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-08 19:24
Ursprungligen av Anderlind:

Börjar spåra lite..
Vad har Napster med Sverige och fildelning att göra och hur relaterar det till iTunes i molnet?

Jag skämtade till det att vi blir straffade för fildelning och jag använde Napster som referens.
Än om det inte just det programmet är det största så trodde jag att det var det mesta kända.

Ursprungligen av lappen71:

Jag skämtade till det att vi blir straffade för fildelning och jag använde Napster som referens.
Än om det inte just det programmet är det största så trodde jag att det var det mesta kända.

Då kunde du nämnt kazaa som ändå har relation till Sverige

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-09 06:35
Ursprungligen av Borttaget:

Då kunde du nämnt kazaa som ändå har relation till Sverige

Hade jag nämnt alla fildelningstjänster hade inlägget blivit för långt

Senast redigerat 2018-07-23 09:27

Sverige med sina 9 miljoner invånare är för litet. Varför bry som det där lilleputtlandet på gränsen till ingenting?

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-09 07:11
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Sverige med sina 9 miljoner invånare är för litet. Varför bry som det där lilleputtlandet på gränsen till ingenting?

Finns mindre länder som har fått iTunes Match

Det är säkert musikbranschen som har satt käppar i hjulet för Apple i Sverige (och eventuellt även i de övriga nordiska länderna).

1
Bevaka tråden