Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta tangentbord på en 15" ?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-10-01 08:33

Undrar bara om man kan byta ett tangentbord på en PB 15" till ett som är i silverfärg? Ett sådant det sitter i 12"

Går detta?

Möjligt... om det är samma monteringsanordningar på undersidan så...

Kolla med LAN -Master på 08-702 90 30

Räkna med en kostnad på ca 2000 kr för nytt tangentbord och arbetstiden

  • Oregistrerad
  • 2003-10-01 09:31
Citat:

Skrevs ursprungligen av basic
Undrar bara om man kan byta ett tangentbord på en PB 15" till ett som är i silverfärg? Ett sådant det sitter i 12"

Går detta?

Tyvärr är det helt olika kontakter och fästen.

  • Medlem
  • Alingsås
  • 2003-10-01 13:05

Ok, Tackar för dessa svar

Silver Sprayfärg på OKQ8, 89kr

  • Medlem
  • 2003-10-01 16:43

går det att slänga i ett "illuminated" från en 15" eller 17" i en 12" 1Ghz då? vore lite kul att ha det i den med..

  • Oregistrerad
  • 2003-10-01 16:56
Citat:

Skrevs ursprungligen av m.jo
går det att slänga i ett "illuminated" från en 15" eller 17" i en 12" 1Ghz då? vore lite kul att ha det i den med..

Tyvärr inte...

Jag är ganska säker på att samtliga de tre nya delar nästan identiska tangentbord. Jag har mätt storleken på en 12" och jämfört med en 17" och 12"-aren har faktiskt ett större (!)tangentbord med ungefär 0,5cm. Det finns en tråd om detta på 99mac som är några veckor gammal, tyvärr har jag inte länken.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mats Björnström
Jag är ganska säker på att samtliga de tre nya delar nästan identiska tangentbord. Jag har mätt storleken på en 12" och jämfört med en 17" och 12"-aren har faktiskt ett större (!)tangentbord med ungefär 0,5cm. Det finns en tråd om detta på 99mac som är några veckor gammal, tyvärr har jag inte länken.

Japp, tanken är god men "Tyvärr är det helt olika kontakter och fästen."

1
Bevaka tråden