Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple slipper importförbud för IOS-enheter i USA

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det blir inget importförbud för Apples äldre IOS-enheter i USA sedan Obama-administrationen lagt in ett veto mot den amerikanska handelskammarens beslut.

Läs hela artikeln här

Inte oväntat. ITC var ute och cyklade rejält där.
Totalt sett så skulle jag inte bli förvånad om Samsung har satt sig själva i klistret med deras agerande i denna affär.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2013-08-06 07:19
Ursprungligen av BlackSmp:

Inte oväntat. ITC var ute och cyklade rejält där.
Totalt sett så skulle jag inte bli förvånad om Samsung har satt sig själva i klistret med deras agerande i denna affär.

Intressant! Jag har inte hört så mycket om detta, men är det en typiskt tågordning att det går så långt att presidenten (eller hans organisation) lägger sig och lägger sitt veto mot beslut i rättsinstanser eller är ITC ingen rättsinstans?

Ursprungligen av thomk:

Intressant! Jag har inte hört så mycket om detta, men är det en typiskt tågordning att det går så långt att presidenten (eller hans organisation) lägger sig och lägger sitt veto mot beslut i rättsinstanser eller är ITC ingen rättsinstans?

Det är inte typiskt, jag tror att det senast hände under Reagans tid. Jag hittar inte exakt tidpunkt just nu. ITC är ingen domstol (rättsinstans) utan (tror jag) någon form av myndighet.

Grejen med denna fråga är att Inifion hade redan licensierat patenten i det chip som Apple använde. Chipet kostade ca $12. Sedan så vill samsung ha $18 av Apple för att de använder chipet i sin produkt, vilket är ganska orimligt. Det rör sig dessutom om FRAND patent som samsung har lovat ska licenseneras på rättvist sätt och inte användas mot konkurrenter i patentstrider.

Se exempelvis http://tech.fortune.cnn.com/2013/08/05/apple-...

1
Bevaka tråden