Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Trådlös TimeMachine får panik på andra nätverk

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2013-07-30 17:39

Tjena! Har sedan en månad sedan kört med trådlösa Time Machine backups från en MacBook Air till en delad disk på en stationär Mac Pro. Allt fungerar utmärkt bortsett från att min Air får panik när den är på ett annat nätverk och inte kan hitta Mac Pro'n.

Får upp ett felmeddelande om att den inte kan ansluta till servern (bifogat) vilket är helt rätt, bortsett från att det här meddelandet ibland dyker upp en gång i minuten (jag har precis haft 13 stycken i rad, även om den vanligtvis lugnar sig och "bara" kommer upp ca var 15e minut). Hur får man datorn att låta bli att försöka göra en backup om den är på ett annat nätverk? Eller iaf bli av med varningen, jag vet att jag inte är hemma och att den inte kan hitta Mac Pro'n så det hade räckt med en påminnelse om att datorn inte har gjort en backup de senaste ex 24 timmarna..

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-30 17:54

Stäng av TM när du inte är på rätt nätverk

  • Medlem
  • International user
  • 2013-07-30 18:12
Ursprungligen av lappen71:

Stäng av TM när du inte är på rätt nätverk

Fast det blir ju lite tjatigt när man bytar nätverk ett par gånger om dagen..

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-07-30 18:19
Ursprungligen av shandar:

Fast det blir ju lite tjatigt när man bytar nätverk ett par gånger om dagen..

Finns nog ingen annan lösning utan du får accepterar att du får "krångla" med att stänga av TM

Är inte jag på samma nätverk som min NAS där jag har min TM så kommer det inte upp en sådan dialog ruta i.o.f.s.
Måste ha göra med att du delar ut den från en annan dator.

1
Bevaka tråden