Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Startproblem Mac Pro 2007

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mac Pro 1,1, 32 gb ram med nyligen utbytt Nvdia kort. SSD 240gb i vagga som huvud-disk.
Får skylten. Datorn stängdes av felaktigt. Tryck någon tangent eller vänta.
Datorn går sedan i loop och återkommer efter omstart till samma läge.
Vill inte heller köra återställningen. Bara stannar upp och inget händer.
SSD disk kass??

Testa uteslutningsmetoden.

Ursprungligen av Kadanka:

SSD disk kass?

Prova att starta från en annan hårddisk, eller från en installations-dvd. Om det funkar där, så ligger det nära till hands att misstänka att SSD:n är boven i dramat.

Testa detta först, så kan vi gå vidare med andra tips sen.

Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Prova att starta från en annan hårddisk, eller från en installations-dvd. Om det funkar där, så ligger det nära till hands att misstänka att SSD:n är boven i dramat.

Testa detta först, så kan vi gå vidare med andra tips sen.

Tog ut alla 4 hårddiskarna, bytte SSD till en roterande som suttit i innan som master. Provade min gamla originaldisk också.
Får nästan samma beteende, stannar med grå skärm och äpplet. Snurran stannar efter ett tag men man hör att disken läser fortfarande.
Har provat starta med shift nere, med samma resultat. Inga meddelande bara stopp. Finns en recovery, men får samma beteende.
Har mina gamla ram kvar. Nästa steg att byta tillbaka till dom?

Ursprungligen av Kadanka:

Tog ut alla 4 hårddiskarna, bytte SSD till en roterande som suttit i innan som master. Provade min gamla originaldisk också.
Får nästan samma beteende, stannar med grå skärm och äpplet. Snurran stannar efter ett tag men man hör att disken läser fortfarande.
Har provat starta med shift nere, med samma resultat. Inga meddelande bara stopp. Finns en recovery, men får samma beteende.
Har mina gamla ram kvar. Nästa steg att byta tillbaka till dom?

Start med cd-skiva blir skylt, You need to restart your computer.......

1
Bevaka tråden