Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TC ihop med en ny/annan dator?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej som det precis står i rubriken undrar jag för jag hittar ingen bra information om det exakt, men om låt säga min nuvarande MBP skulle gå sönder (och eller jag säljer den) och köper en annan MBP/MBA, hur är det som då gällande min TC som jag använder som lagringsenhet idag.

Blir det några komplikationer om jag installerar/köper en ny dator eller är det bara koppla in sig till Nätverket och så är det som det alltid har varit som med den tidigare MBP gentemot TC?

Tacksam för svar.

Yepp, bara att "tuta och köra". Har du en säkerhetskopia på den så kan du med flyttassistenten kopiera över kopian på din nya mac. Lagrar du filer på den så är det bara att ansluta till den genom nätverket, den hittar du som vanligt i Finder.

Ursprungligen av barbapappa_86:

Yepp, bara att "tuta och köra". Har du en säkerhetskopia på den så kan du med flyttassistenten kopiera över kopian på din nya mac. Lagrar du filer på den så är det bara att ansluta till den genom nätverket, den hittar du som vanligt i Finder.

Tusen tack för så otroligt snabba och vänliga svar, på många liknande forum (nu generaliserar jag) blir man typ dumförklarad direkt, för jag är väll medveten om att detta inte är någon speciellt svår sak att skaffa sig kunskap om, men jag erkänner kallt att jag inte är vidare teknisk eller kunnig av mig, jag bara Älskar Apple.

Tusen tack.

1
Bevaka tråden