Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avsnitt #37: Semestertider och höstens Apple-event

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Med det här avsnittet tar 99mac:s poddradio ett litet sommaruppehåll. Det blir en påse gott och blandat med allt från elstötar från tredjepartsladdare till höstens förhoppningsvis spännande produktlanseringar från Apple.

Läs hela artikeln här

Att lyssna på erat prat kring backup av iPhone var nästan skrämmande att höra.
Att inte omnämna iCloud backup och att ni inte använder det förvånar mig storligen.
Det är det första jag rekommenderar mina användare att sätta igång, det har räddat mitt arsle så många gånger att det nästan är larvigt att det är gratis.

Ursprungligen av Mattias Hedman:

Att lyssna på erat prat kring backup av iPhone var nästan skrämmande att höra.
Att inte omnämna iCloud backup och att ni inte använder det förvånar mig storligen.
Det är det första jag rekommenderar mina användare att sätta igång, det har räddat mitt arsle så många gånger att det nästan är larvigt att det är gratis.

Jag gör backuper i datorn, har "bara" 5 gb i icloud å har inte känt något behov av att byta. Det viktigaste har jag ändå i molnet, kalendern, mejl å kontakter, till och med bilder å meddelanden. Lär inte göra nån skillnad när det gäller allt strul vi upplevt på kontoret med återställning ändå.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-08-10 23:22

Strul med återställning? Kanske för att ni inte använde iCloud
Eftersom appar, bilder mm inte räknas in i de 5 GB så räcker det väldigt långt.

Ang lösenordhanterare kan jag rekommendera Dashlane. Jag har använt 1Password jag vet inte hur länge, men jag har faktiskt anammat Dashlane något helt otroligt! Känns för det första klart mycket smidigare 1Password.
Tanken var att testa det en månad… nu sitter jag här i mitten av månad två och kan inte komma på någon anledning att gå tillbaka.
https://www.dashlane.com/en/cs/3ba27184

Ursprungligen av Ida Lindkvist:

Jag gör backuper i datorn, har "bara" 5 gb i icloud å har inte känt något behov av att byta. Det viktigaste har jag ändå i molnet, kalendern, mejl å kontakter, till och med bilder å meddelanden. Lär inte göra nån skillnad när det gäller allt strul vi upplevt på kontoret med återställning ändå.

Jag vet inte hur många enheter du har på samma iCloud-konto men jag har två och det räcker gott och väl.
Visserligen har jag kalendrar och kontaktböcker på en egen server men men.

Alla mina användare kör iCloud nu och ett antal har tappat/förlorat/förstört/trollat bort sin telefon och med iCloud-backup har det aldrig varit några problem att få fart på den nya/omgjorda telefonen.

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2013-08-12 10:37

Har den något som 1Password saknar (DashLine)?
Jag betalar hellre en engångskostnad än ett abonnemang…..

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-12 11:12

Känns som ett onödigt projekt om man redan använder 1Password och har betalt för den att gå till ett annat program som inte bidrar med någon större förbättring

Ursprungligen av kenjon:

Har den något som 1Password saknar (DashLine)?
Jag betalar hellre en engångskostnad än ett abonnemang…..

Framförallt automat-inloggning. Vi får se vad jag gör när det är dags att uppdatera prenumerationen…

  • Avstängd
  • Bangkok Thailand
  • 2013-08-12 13:26
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Framförallt automat-inloggning. Vi får se vad jag gör när det är dags att uppdatera prenumerationen…

En funktion som inte är så bra i alla lägen.
Har stängt av funktionen i 1Password att den ska logga in direkt när man valt rätt inloggning.

1
Bevaka tråden