Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Opera Next går inte att starta

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-07-15 16:09

Har provat att installera nya Opera men programmet hänger sig direkt och det går inte att göra något med det. Någon annan som råkat ut för samma sak? Kör Lion 10.7.5

Senast redigerat 2013-07-15 16:38
  • Medlem
  • Örnsköldsvik
  • 2013-07-15 16:34

Laddade ner och startade senaste versionen 15.0.1147.138 på OS X 10.8.4, inga problem.

Ursprungligen av amandus:

Opera Next går inte att starta...

Varför vill du köra Opera Next? Varför inte den "vanliga" versionen?

"...Opera Next is not intended for everyday browsing as it is unstable and is prone to failure or crashing, but enables advanced users to try out new features still under development..."

http://en.wikipedia.org/wiki/Opera_Next#Opera...

Ursprungligen av amandus:

...Kör Lion 10.7.5

Jag tror att om man vill köra en experimentell version av en webbläsare, så bör man nog ha senaste operativsystemet - dvs 10.8, inte 10.7.

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-07-16 10:05

Anledningen att jag kör Lion är att jag tycker den är stabilare än Mountain Lion och inte så mycket buggar, jag skippar Opera behöver inte den. Tackar för svaren. PS. Jag har även provat den vanliga Opera 15 men den funkar inte heller.

Ursprungligen av amandus:

...har även provat den vanliga Opera 15 men den funkar inte heller.

Då är det nog inte Opera som är problemet, utan något annat i ditt system.

Ett bra första steg i felsökningen är att skapa en ny användare, och se om programmet beter sig likadant där.

Man kan också prova att lägga in senaste systemuppdateringen igen. I ditt fall blir det i så fall 10.7.5 Combo som du ska ladda ner och installera.

Att installera Combo-uppdatering (se inlägg #5) har ju hjälpt i liknande fall tidigare:
http://www.99mac.se/forum/t/300495-kan-inte-o...

  • Medlem
  • Växjö
  • 2013-07-18 15:00

Har installerat combo uppdateringen, samma sak ändå.

Jag gav ett tips till. Har du provat med ny användare också?

1
Bevaka tråden