Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cacha kartor från Google Maps för att köra offline på iPad?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Är det möjligt? Kommer att befinna mig långt upp i norra Jämtland och skulle gärna ha min iPad som kartbok istället för bilkartan. Om inte, finns det andra bra alternativ?

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2013-07-09 12:05

Tror inte det är möjligt.

Jag har använt mig av MotionX GPS för att inför t.ex utlandsresor ladda ner ett förvalt utsnitt av Open Streetmaps/ Terrainmaps. Fult gränssnitt och slukar batteri, men GPS och kartfunktionen fungerar bra på plats.

Jag är enbart ute efter att kunna titta på kartan. Jag har GPS för navigering men vill kunna detaljkolla saker på paddan. MapPocket ser bra ut men jag vet inte om jag har tiden att fixa med det innan semestern. Finns det andra köpappar med fina detaljrika kartor? Även Google Maps brukar tappa bort grusvägar uppe i Norrland.

Ursprungligen av nikasp:

Jag är enbart ute efter att kunna titta på kartan. Jag har GPS för navigering men vill kunna detaljkolla saker på paddan. MapPocket ser bra ut men jag vet inte om jag har tiden att fixa med det innan semestern. Finns det andra köpappar med fina detaljrika kartor? Även Google Maps brukar tappa bort grusvägar uppe i Norrland.

CityMaps2Go brukar jag använda, men det är mest i städer då jag använder det.
Vart ska du så kan jag kolla hur det ser ut i CityMaps2Go om du vill?

Kan du kolla om man ser vägar i Jormlien norr om Gäddede uppe i norra Jämtland, nära norska gränsen. Tack på förhand!

Ursprungligen av nikasp:

Kan du kolla om man ser vägar i Jormlien norr om Gäddede uppe i norra Jämtland, nära norska gränsen. Tack på förhand!

Inte mycket, man ser Jormvägen som leder till Jormlien.

edit: Det gör inte Google Maps heller ser jag nu.
Så det verkar se likvärdigt ut med Google Maps.

Säg till om du vill jag ska kolla något mer.

OK, tack då har jag lite bättre koll. Kollar vidare. Är inte helt sugen på att köpa t.ex. Navigon, hade varit mer aktuellt med en iPad med GPS.

1
Bevaka tråden